Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2008 kl. 21:24

Hej Tine.
Netop med dit kørselsmønster - hovedsalig motorvej - vil du efter min mening få bedst udnyttelse af dieselmotoren.

Jeg tror at 1,0 benzin skal have en del omdrejninger for at nå det maximale drejningsmoment ( det punkt hvor motoren har det største kraftoverskud ) Drejningsmomentet er i sig selv ikke særlig stort, så den skal under alle omstændigheder arbejde med en del omdrejninger.

Mange omdrejninger = stort benzinforbrug.

Dieselen er - i forhold til bilens vægt - meget kraftigere end i benzinudgaven. Her arbejder bilen med lave omdrejninger for stadig at kunne holde en rimelig høj marchhastighed.

Lave omdrejninger = lavt benzinforbrug.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2008 kl. 21:55

Hvorfor køber du ikke en Renault Twingo? Den har større motor (1.2 m 75 hk) standard og bilen i sig selv er af langt højere kvalitet. Desuden er der rent faktisk et bagagerum i denne, hvilket der ikke er i Aygo'en.

Endnu et plus er så at Twingo ser lidt smartere ud, så man ikke ligner sådan en morfar når man kommer kørende :-)

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2008 kl. 11:58

Indlæg startes med "Toyota Aygo" og fortsættes ..."Jeg er 20 år, og har besluttet mig for at købe min første bil. Jeg har lagt mig rimelig fast på Toyotas Aygo"

Hvorfor skal der så blandes andre bilmærker i debatten ???

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2008 kl. 16:27

Modsat de fleste andre vil jeg anbefale benzin. Den er udemærket, også til motorvej. Du har vel prøvet begge udgaver med hensyn til hvilken en du føler dig bedst tilpas i?
Kik også på www.citybugowners.dk

Synes at diesel-udgaven har fået en del kritik for at køre kortere på literen end det opgivne.

God fornøjelse.

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2008 kl. 17:36

Hej Tine
Jeg vil også anbefale dig at købe en benzin model, det har min kone nu haft i knapt et år. Vi har kørt på motorvej til sydtyskland, der er kræfter til 170 km/t, så du kan sagtens følge med. Bilen kører i gennemsnit 18- 19 kilometer på literen, har en god acceleration, og støjer ikke mere end diesel udgaven. Brug hellere pengene på Aircon og evt. MMT (aut gear) så´bliver du meget tilfreds, det garanterer jeg for.
Jeg er selv automekaniker, og vurderer kvaliteten til at være langt over Renault niveau, mht ham der foreslog en sådan.
Franske biler har mange el fejl. spørg blot udlejnings firmaerne, de vil ikke så gerne have dem mere.
Mvh
Carsten Steffensen

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2008 kl. 14:53

Trillingerne er ens på mange måder, men jeg har endnu ikke fundet pap i Aygoen??? Designet er forskelligt, og ledningsnettet er også forskelligt ( Aygo har en slags, de andre en anden slags.. ) Men fejlprocenten er da helt sikkert lige stor.
Og man kan jo så endelig undre sig over at Twingo kommer med 2 års garanti modsat Aygoens 3 år.