Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
16-07-2008 kl. 21:24
Netop med dit kørselsmønster - hovedsalig motorvej - vil du efter min mening få bedst udnyttelse af dieselmotoren.
Jeg tror at 1,0 benzin skal have en del omdrejninger for at nå det maximale drejningsmoment ( det punkt hvor motoren har det største kraftoverskud ) Drejningsmomentet er i sig selv ikke særlig stort, så den skal under alle omstændigheder arbejde med en del omdrejninger.
Mange omdrejninger = stort benzinforbrug.
Dieselen er - i forhold til bilens vægt - meget kraftigere end i benzinudgaven. Her arbejder bilen med lave omdrejninger for stadig at kunne holde en rimelig høj marchhastighed.
Lave omdrejninger = lavt benzinforbrug.
Profil slettet
16-07-2008 kl. 21:55
Endnu et plus er så at Twingo ser lidt smartere ud, så man ikke ligner sådan en morfar når man kommer kørende :-)
Profil slettet
17-07-2008 kl. 11:58
Hvorfor skal der så blandes andre bilmærker i debatten ???
Profil slettet
17-07-2008 kl. 16:27
Kik også på www.citybugowners.dk
Synes at diesel-udgaven har fået en del kritik for at køre kortere på literen end det opgivne.
God fornøjelse.
Profil slettet
17-07-2008 kl. 17:36
Jeg vil også anbefale dig at købe en benzin model, det har min kone nu haft i knapt et år. Vi har kørt på motorvej til sydtyskland, der er kræfter til 170 km/t, så du kan sagtens følge med. Bilen kører i gennemsnit 18- 19 kilometer på literen, har en god acceleration, og støjer ikke mere end diesel udgaven. Brug hellere pengene på Aircon og evt. MMT (aut gear) så´bliver du meget tilfreds, det garanterer jeg for.
Jeg er selv automekaniker, og vurderer kvaliteten til at være langt over Renault niveau, mht ham der foreslog en sådan.
Franske biler har mange el fejl. spørg blot udlejnings firmaerne, de vil ikke så gerne have dem mere.
Mvh
Carsten Steffensen
Profil slettet
18-07-2008 kl. 14:53
Og man kan jo så endelig undre sig over at Twingo kommer med 2 års garanti modsat Aygoens 3 år.