Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003
16-07-2008 kl. 19:03
Har selv haft en Alfa 156 1,8. Man får utrolig meget bil for pengene både hvad angår køreegenskaber og design.
Inden jeg overtog bilen havde den været en ordentlig tur på værksted. Der medfulgte regninger for omkring 35.000 fra aut. alfa værksted. Personligt havde jeg ikke nogen problemer, men som andre rigtigt nok skriver bør du nok vælge en Alfa, som har haft en fornuftig ejer. Bilen ligger op til frisk kørsel, så overtager du bilen fra en ejer som har kørt bilen hårdt tror jeg den kan blive et dyrt bekendtskab.
Inden jeg overtog bilen havde den været en ordentlig tur på værksted. Der medfulgte regninger for omkring 35.000 fra aut. alfa værksted. Personligt havde jeg ikke nogen problemer, men som andre rigtigt nok skriver bør du nok vælge en Alfa, som har haft en fornuftig ejer. Bilen ligger op til frisk kørsel, så overtager du bilen fra en ejer som har kørt bilen hårdt tror jeg den kan blive et dyrt bekendtskab.
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
16-07-2008 kl. 19:42
Hej Daniel,
Mit råd - hold dig fra en Alfa Romeo 156.
Jeg har selv ejet sådan en og der var ikke andet en problemer med den:
- dårlig elektronik
- dårlige styreenheder i motoren
- absurd olieforbrug
- absurd benzin forbrug
- Rust i undervognen
- absurd dyre reservedele
- (evt. meget dyr at forsikre hvis du er ung)
Jeg er typen der passer godt på mine biler og jeg kører stille og roligt. Men allligevel var der ikke andet en problemer med den. Der var konstant noget galt med motoren, servopumpen spontant i brand og undervognen var miserabel.
For at være fair - en Alfa Romeo 156 kører godt når den kører. Der er fantastiske styreegenskaberne, et solidt motortræk og designet er lækkert. Problemet er bare at der altid er noget galt.
Hvis du vil ud at have en 156'er så skriv dig i hvert fald følgende bag øret:
- Køb en årgang 2000 eller nyere da de har mindre sygdomme.
- Kontroller at bilen er undervognsbehandlet fra start og kontroller, at den er behandlet flere gange.
- Kontroller at der er olie på bilen og efterfyld ca. hver 400 km.
- Lad bilen gå noget motorvarme (ca. 75-80 grader) før du giver den gas.
- Kontroller at styreenheder af alle arter fungerer.
- Kontroller at elektronikken er i orden.
Men gør det sig en tjeneste og lad være med at købe sådan en. Du får ikke andet ud af det end bekymringer.
Mit råd - hold dig fra en Alfa Romeo 156.
Jeg har selv ejet sådan en og der var ikke andet en problemer med den:
- dårlig elektronik
- dårlige styreenheder i motoren
- absurd olieforbrug
- absurd benzin forbrug
- Rust i undervognen
- absurd dyre reservedele
- (evt. meget dyr at forsikre hvis du er ung)
Jeg er typen der passer godt på mine biler og jeg kører stille og roligt. Men allligevel var der ikke andet en problemer med den. Der var konstant noget galt med motoren, servopumpen spontant i brand og undervognen var miserabel.
For at være fair - en Alfa Romeo 156 kører godt når den kører. Der er fantastiske styreegenskaberne, et solidt motortræk og designet er lækkert. Problemet er bare at der altid er noget galt.
Hvis du vil ud at have en 156'er så skriv dig i hvert fald følgende bag øret:
- Køb en årgang 2000 eller nyere da de har mindre sygdomme.
- Kontroller at bilen er undervognsbehandlet fra start og kontroller, at den er behandlet flere gange.
- Kontroller at der er olie på bilen og efterfyld ca. hver 400 km.
- Lad bilen gå noget motorvarme (ca. 75-80 grader) før du giver den gas.
- Kontroller at styreenheder af alle arter fungerer.
- Kontroller at elektronikken er i orden.
Men gør det sig en tjeneste og lad være med at købe sådan en. Du får ikke andet ud af det end bekymringer.