Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Rune Jensen

Rune Jensen
bruger siden
12-04-2006

16-07-2008 kl. 11:35

Hej Brian.
Jeg har gjort en del i at hente biler i Tyskland. Hentede en del Touarger da det var attraktivt med den lave afgift. Igennem det sidste halve år har jeg hentet 3 stk 2.0 TDI audier model 4F (Fra år 2005). Noget jeg har lært er at afgiften kan svinge utroligt meget. Det der er den største årsag til dette er udstyret. I Tyskland får de jo nærmest foræret ekstra udstyret. Det vil derfor typisk være nemmere at finde en rigtig god udstyret model dernede.
Der er i tyskland en del papir arbejde forbundet med køb af bilen. Hvad enten du handler privat eller hos forhandler. Som udgangspunkt skal du altid have fat i export prøve plader for at kunne køre hjem. Ved ikke hvorfor man i DK ikke kan leje exportplader. Men det er noget der typisk tager en 4 timer dernede og indbefatter en del venter på det tyske motor kontor, samt en del snakken tysk.
Når man så kommer hjem skal bilen først toldsynes. Det vil sige at den skal forbi en synshal der skal bestemme bilens stand, samt notere det udstyr der er i den. Her hjælper det ikke at "kende" syns manden og få ham til at notere mindre udstyr end der faktisk er. Inde hos Told & Skat kan de nemlig se hvad du har af udstyr i bilen, ved hjælp at dens stelnummer.
Næste trin er så netop Told & Skat. Her sidder der så en vuderings mand som gennemgår oplysningerne på bilen og derfra kommer med en (u)rimelig afgiftspris på bilen. Har forsøgt at diskutere det med dem et par gange, men til ingen nytte. Man kan dog indgive en klage, men kender ikke nogle der har fået medhold.
Hvis det har din interesse har jeg min egen A6 2.0 TDI til salg. Du kan evt skrive til mig på rune_hougaard@yahoo.dk for mere info samt billeder.

Mvh
Rune Jensen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg