Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
15-07-2008 kl. 04:46
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
15-07-2008 kl. 20:07
Gør dig selv en stor tjeneste og hold dig LANGT væk fra Alfa Romeo. For at være fair: Udseende, kabinen og køre egenskaberne er fantastiske i en Alfa Romeo 156. Der er få biler til de priser, som jeg har kørt i, som kører så godt som en Alfa Romeo 156.
Men det er så det. En Alfa Romeo er som oftest smæk fyldt med fejl: elektronik, styreenheder, har et voldsomt olieforbrug og ikke mindst rust og så koster reservedelene en bondegård og bilen æder mængder af benzin (i hvert fald 2,0 udgaven).
Jeg har selv ejet en Alfa Romeo 156 og jeg kan foretælle dig, at det er det værste køb jeg nogensinde har gjort. Den var lækker at køre i, når den altså kørte og ikke holdt på værksted. Det gjorde den dog konstant. Jeg har endda oplevet at der har været brand i min Alfa Romeo 156 - det var ret skræmmende. Jeg kører ikke "Bølle-kørsel" og jeg gør generelt meget ud af, at passe på mine biler. Men alligevel var der alle de problemer med Alfaen. Til sidst fandt blev jeg så træt af alle problemerne, at jeg gik tilbage til en Toyota Corolla. Ja - du hørte rigtigt - Alfaen tog ganske enkelt lysten fra mig, lysten til at eje en sporty vogn.
Et godt råd til dig er: hvis du ikke er kræsen, så hold dig til Toyota Corolla eller Carina. Kan du leve med en lidt "kedelig" bil, så køb Toyota - det bliver du glad for i længden.
Der er sikkert mange andre gode biler, men det er blot min erfaring.
Sidst rettet: 15/7-08
Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007
15-07-2008 kl. 22:58
Jeg TROR du skal se lidt bort fra folks negativitet om Alfa, mange har fordomme og ved ikke andet end de har hørt fra en vens vens farfar som er imbecil..
Ja man skal selvfølgelig passe en Alfa, det er ikke som at eje en Nissa Micra fra 1984 hvor det er lige før man kan pisse i tanken uden der ville ske noget. En Alfa skal passes på og holdes ved lige, men gør man så det, så får du ikke flere problemer end hvis du køber en Toyota. Vel og mærket hvis du køber et godt eksemplar som er vedligeholdt.
Sørg for at få skiftet olie hver 10K km og HUSK at få skiftet tandremmen i tide. Og så det vigtigste af alt, sørg altid for at der er godt med olie på og ikke for meget, men slet heller ikke for lidt.
Det er nok de væsentligste ting der skal pusles om, men så får du også bil der er bedre end de fleste og en du vil blive glad for.
Ja den er lidt dyrer hvis der skulle komme nogle rep, og den sluger lidt benzin, men den yder så også mere en nogen anden.
Men sørg for at få prøvet et par stykker af og find en der har være passet og der servicebog på, så kommer du ik galt i byen.
Held og lykke med det.
Profil slettet
16-07-2008 kl. 13:26
Har altid været mest til de tyske mærker, og de har heller ikke svigtet mig.
Har i min vognpark haft, startet i 95 med en fiat 127, derefter Golf 1, Ford fiesta xr2. ford sierra, golf 2, Golf 2 gti 16v. en Golf 3 vr6. derefter 2 Bmw 525i.
Har aldrig rigtig været til franske biler, men har haft fornøjelsen af og kører 2 år i en Peugeot 406, og den har i de 2 år ikke kostet mig en krone!! ud over olie skift, meget stabil,så det synes jeg faktisk er meget godt gået..
Synes Alfa er nogen af de kønneste biler, har selv tit tænkt på og kører i en privat. men min erfaring er de har mange mandags sygdomme, igennem nærmeste venner, og dem som vi har haft som firmabiler i mit firma, har repartioner og veligeholdelse været over det dobbel af de andre biler, især på motor, har en kammerat der arbejder ved Fiat, og han har enda måtte tilstå det samme, sørg for og holde den med vand og olie!! vigtigt, men ja rigtig fed bil!!
Peugeot 206
vw polo
Er ikke nogen dårlig begynder bil..
Held og lykke..
Profil slettet
16-07-2008 kl. 13:31
Held og lykke
Profil slettet
16-07-2008 kl. 15:25
Køb en NY billig bil som kører langt på literen! Du sparer mange dyre værkstedsbesøg og får samtidig en sikker bil. Hvis din bank ikke vil låne dig penge kan du låne til anden side - eksempelvis www.diba.dk.
Med en udbetaling på 20 % på eksempelvis en toyota aygo med 3 års garanti vil du sikkert kunne forhandle dig frem til en god rente.
Toyota tilbyder både billig forsikring og finansiering - og nej jeg kører ikke selv mærket og arbejder heller ikke for koncernen.
Ud fra egne dyrebare erfaringer er det mit bedste råd til dig.
En gammel brugt bil vil koste dig kassen i reparationer så lad være med det !!!
Knus og kram
Vibeke
Profil slettet
16-07-2008 kl. 21:35
Prøv blot at se på mængden af forskellige meninger ?!
Ringer der ikke en klokke ?!
ALLE har (selvfølgelig) en mening om hvilken bil der er bedst, fedest, mest driftsikker og så videre...og så videre...
DU skal købe bil og skal være glad for den.
DROP alle autoindex statistikker og ammestuesnak fra moster`s søster`s niece, der var uheldig med en eller anden bil fra det forige århundrede.
FIND nogle biler der er relevante for dig.
PRØV dem ...og igen...og igen...
VÆLG den som DU synes er DIN bil.
PS/ Sidste råd: De priser du har fundet på forsikring. Ouch !! Godt det ikke er mig.
Er der ikke nogle bilmærker hvor man får billig forsikring med i hatten ? Det kunne være værd at overveje.
Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007
17-07-2008 kl. 20:01
Med hensyn til forsikring, så prøv at ring til DAF, det kan altid gøre det MEGET billigt og meget billigere end andre forsikringsselskaber..
Ja der er mange forskellige meninger herinde, især når det gælder franske og italienske biler af en eller anden grund.
Men ja som folk siger, prøv dem og se hvilke du bedst kan li, det bliver med sikkerhed Alfa'en, men du skal som sagt hele tiden have i baghovedet at den skal holdes, men du får også meget mere glæde ud af den. Man siger jo, at man ikke er rigtig benzinhovede før man har prøvet Alfa.
Profil slettet
17-07-2008 kl. 22:19
Du tigger om problemer med en Alfa men det er og bliver DIT valg så held og lykke med det nu skal jeg undlade at blande mig videre !
Knus og kram
Vibeke
Sidst rettet: 17/7-08
Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007
18-07-2008 kl. 15:29
Men ja det skal helst være en 2000 eller derover, da der var børnesygedomme i både 97+98 og lidt i 99..
Profil slettet
19-07-2008 kl. 14:00
Profil slettet
21-07-2008 kl. 21:50
Profil slettet
21-07-2008 kl. 22:43
Ansvarsforsikringen lå på 15.000 om året, altså næsten det samme som bilen. Nu er selskabet nok ikke det billigste, men heller ikke det dyreste. Dog vil jeg kraftigt anbefale dig at sætte dig ind i forsikringsbetingelserne hos bl.a. Alka. Selvom du har respekt for fart kurset og kan opnå en billig forsikring, skal du hvad jeg ved af bl.a. have installeret en såkaldt sort boks. Denne skal bruges hvis du en dag kommer ud for en ulykke. Og kørte du for stærkt ved ulykken SÅ KOSTER DET KASSEN!
Med venlig hilsen
Kasper
Profil slettet
25-07-2008 kl. 08:52