Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

11-07-2008 kl. 09:54

Bestemt to fine biler.... men den ene er nu engang lidt bedre end den anden, synes jeg, og den bedste er Volvo'en.

Volvo'en har, som det allerede er blevet nævnt, en stærkere motor, som sådanne biler også fortjener. Audi'en virker noget tam i forhold til Volvo'en. Yderligere synes jeg, at Volvo'en er den flotteste bil af de to biler, ligesom der er mere plads i en V70. Begge biler er ligeledes særdeles holdbare, og Volvo'ens 5-cylindrende motor er næsten uopslidelig.

En '04 V70 har rigtig få fejl, så det burde være et ret sikkert køb.

Jeg ville klart vælge Volvo'en.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Rasmus Poppelvig

Rasmus Poppelvig
bruger siden
30-10-2006

15-07-2008 kl. 08:52

Jeg ville vælge V70, volvo er bare en bedre kvalitet og desuden er køreegenskaber og komfort helt sublime.

Sidst rettet: 15/7-08 (af administrator)

Rasmus Poppelvig

Rasmus Poppelvig
bruger siden
30-10-2006

15-07-2008 kl. 16:03

Har set en anden statistik hvor BMW var 1 Volvo 2 og Audi langt nede af listen, så hvem har ret? tja det er svært at sige, der er jo åbenbart tvetydige tests..
Nu kan jeg desværre ikke linke til det da jeg har det fra et bilblad.

Sune Nabe Frederiksen

Sune Nabe Frederiksen
bruger siden
21-01-2006

17-07-2008 kl. 21:04

Et aspekt der ikke medtages nedenstående er prisforskellen mellem de to nævnte biler. Audi'en kan man få til 50.000 til 100.000 kr billigere end Volvo'en. Hertil skal nævnes at man kan få en 2004 ultimo model i Limited Edition med meget udstyr for pengene...
Jeg har lige købt en A6 Avant limited ed. 12/2004 med automatgear (og ja i sort) Jeg er MEGET glad for den. Ja motoren er ikke særlig stor for en bil i den størrelse, men synes faktisk det er ok (klarer trodsalt 0-100 på de ca. 11 sek) Kick-down'et synes rimelig effektfuldt.
Som en anden skribent her, er jeg heller ikke så gammel (29) og denne sorte Audi med krom lister og krom rails, krydret med 19" smukke multi-spoke alu er bare lækker (nu gik jeg også fra Skoda Fabia :-)).

Det korte og lange ved ovenstående er, at jeg ville vælge Audi'en i en Limited ed. model.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-07-2008 kl. 21:26

Designmæssigt vinder Audi synes jeg. Men i en Audi skal der sidde en ordentlig motor, og det er en 2,0 med 130 hk absolut ikke. Jeg vil kalde den fattigmandsudgaven.

Men Volvoen derimod har en ordentlig motor der virker. Og V70 er da også en ganske lækker bil.

Så jeg ville vælge Volvo. Af de 2 nævnte.

Alternativt kunne en Audi A6 med 1,8 T måske være noget i stedet for.
Dog vil jeg foreslå at få den chippet til ca 190-195 hk. så vil den føles en del mere limoagtig....

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

16-08-2008 kl. 17:45

Udemærket valg Ole. Ja der er forskel på 02 & 05, dog kun optik, interiør, andre lygter, kofangere for og bag, mm

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2008 kl. 01:21

140 hk udgaven er det rigtige valg når du også ser på økonomien, og så kan du bagefter for godt 4000 kr. købe et nyt motorstyringprogram med 188 hk hos det svenske firma BSR. Det er intelligent lavet tager 3 min. at læse ind via diagnosestikket og du kan skifte tilbage til det originale program med 140 hk igen hvis du ønsker det. I øvrigt får du også et lidt bedre drejningsmoment over hele linien, så der er altså ikke noget med at det betyder at du skal til at ligge og køre med høje omdrejninger, du kan se forskellen her http://en.bsr.se/products/t645/chart/
Jeg synes det er en fornøjelse at køre med og det ændrer ikke på benzinforbruget, overholder alle forureningsnormer osv.