Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

09-07-2008 kl. 13:37

...synes jeg er en dårlig ide hvis den skal ligge og køre til Italien ofte. hvis vi taler om 3000 km tur/retur så betaler du 800 kr ekstra pr tur i brændstof (ved 13km/l benzin vs 18 km/l diesel).

For 800 kr kan man låne 12-15000 kr i banken i et helt år. Så hvis dit kørselsbehov er så stort som du giver udtryk for så find en dieselbil, og lån evt i banken til den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-07-2008 kl. 17:06

Hej Runi.
Biler som Mitsubishi Carisma GDI og Nissan Primera er meget driftsikre biler og er iflg. FDM`s analyse meget undervurderede biler i forhold til den driftsikkerhed som teknisk afdeling har fået indrapporteret.

Undervurderede biler betyder lave brugtvognspriser i forhold til alder/kilometer.

Jeg har selv en Carisma GDI årgang 99, og er meget glad for den. Modellen virker efter min mening meget robust, veludstyret og driftsikker.
Carisma`en er også økonomisk da GDI motoren har et højttryk benzin-indsprøjtningssystem der på godt og ondt giver en mager blanding til motoren.
Men det er jo som når man sammenligner marie-kiks og makroner. Motoren får lige få "kalorier" nok, så det kan give lidt koksaflejringer ved indsugning og ved ventilerne.
Det er nu efter min mening overdrevet, når folk siger at motoren skal renses i tide og utide. Jeg kører selv en del lange ture, og gør man det får man ikke de store problemer.
Man kan evt. bede værkstedet om at rense ved insugningen ved service. Det tager ikke ret lang tid så den halve time er givet godt ud.

Held og lykke med jeres søgen...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg