Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2008 kl. 13:06

Jeg ville købe en bil hvor du får forsikringen med i købet... kig for eksempel på www.fiatcare.dk.

I dit tilfælde som førstegangskøber, så må følelser træde i baggrunden for sund fornuft og økonomi - så se stort på mærke og model. Køb en sikker, økonomisk bil.

7000,- er alt, alt for dyrt - og 18.000 i årlig forsikring er tyveri!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Olsen

Kasper Olsen
bruger siden
21-09-2005

30-06-2008 kl. 13:24

Hej Victor.

Du skal under alle omstændigheder ikke forsikre din bil i din fars navn. Det er, så vidt jeg ved, ganske ulovligt, og forsikringsselskabet vil ikke dække en evt. skade = Du kan komme til at hænge på en kæmperegning.
Det handler om at få en driftsikker bil og optjene noget anciennitet billigt, og der er Kia altså en meget godt bud. Der er mange forhandlere der kan hjælpe dig med en ordenlig forsikring, men det kan godt være du må gå lidt på kompromis med bilvalget.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

30-06-2008 kl. 13:56

Alka kan gøre det billigt - også for dig.

Men ellers er der som andre også nævner en række mærker som medsælger forsikringer til lavpris med en ny bil.

God tur.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

30-06-2008 kl. 14:14

Hej Victor.

18.000 kr/årligt er mange penge. For mange penge.

Du nævner selv Mondeo og Focus som alternativer, og dem kan du forsikre gennem Ford Forsikring (som egentlig er Fair) til en god pris.

Men sådan er det efterhånden med mange biler, hvis du køber dem helt nye og ved en autoriseret forhandler.

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2008 kl. 14:28

Du må ud og støve de små lokale forsikringsselskaber op! Eksempelvis Vejle Brand, Forsikringsselskabet Vestjylland eller Gl. Skanderborg. Væsentligste betingelse er naturligvis at man skal være bosiddende i deres område. Er man det, vil de i de fleste tilfælde være billigst. Husk: De største selskaber = de dyreste.

Eller hvis du er medlem af en faglig organisation, som har aftaler med f.eks Tjenestemændes Forsikring kan der være mange penge at spare. Hos dem koster det ca 9100,- om året som ny bilist over 25 år med ansvar, fuld kasko, glas og vejhjælp for en bil i 200000 kr-klassen med en selvrisiko på 2650,-

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2008 kl. 14:40

Hej

Med hensyn til forsikringen har du ikke nævnt din alder ...

Hvis du er 25 kan jeg hjælpe dig se priserne på

http://www.honda-hedehusene.dk/idd29.asp

F. S.

F. S.
bruger siden
18-04-2007

06-07-2008 kl. 22:15

Hej Victor

Jeg vil foreslå at du ringer går ned i din lokale Alm. Brand filial. Der vil du have mulighed for at få en ok pris på din bilforsikring med kasko. Det kræver dog at du også er kunde i banken men det er da et forsøg værd.!

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2008 kl. 22:57

Det er ikke altid at det behøver at være en spritny bil for at få mulighed for en "mærke"forsikring.
Ved Opel f.eks. er det også muligt at få forsikret en nyere brugt Opel gennem Opel-forsikring/IF hvis den købes hos en autoriseret forhandler. Det samme mener jeg skulle gøre sig gældende ved Skoda.
/Carsten

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

07-07-2008 kl. 14:50

Du skriver du har kigget på biler - du har forhåbentligt også prøvet dem. Undrer mig lidt at du både overvejer C5 og mondeo. Der findes stort set ikke to biler der kører mere forskelligt. Mondeoen er en go-cart hvis den ikke er for slidt og C5 er fransk flyyyyder på godt og mest ondt hvis du spørger mig. tjek lige om familien bliver søsyge i citroenen. Ceed'en en mellemvare ikke super sporty og ikke en flyder...men den kan du jo ikke lide, hvorfor nævner du ikke.?? God jagt

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

09-07-2008 kl. 08:36

Dengang jeg købte en Skoda Felicia, købte jeg den privat. Efterfølgende kørte jeg ind til en Skodaforhandler og sagde, jeg gerne ville forsikre den. Det klarede han uden problemer (han får jo kommission) - bare til info.