Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

30-06-2008 kl. 13:59

førstegangs forældre bil - så glem Lupo.

Hvor langt skal du køre PA.

Har du andre krav?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-07-2008 kl. 21:38

Panda er et udmærket bud til en gunstig pris. Ellers er der trekløveret Citroén C1/Peugeot 107/Toyota Aygo. Toyotaen holder prisen bedst og har 3 års garanti. Kia Picanto kunne også være en mulighed - du må selv ud og prøve bilerne. Smag kan ikke diskuteres.

Mikkel Hesselager Blanné

Mikkel Hesselager Blanné
bruger siden
26-07-2007

02-07-2008 kl. 00:05

Hvis det virkelig er pendlerbil det handler om nu, så ville jeg også stemme for Citroén C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (Toyota-teknik uanset navn). De er 'ærlige', billige, føles som noget der holder, kører superlangt på literen, og så er de faktisk aldeles udmærkede at køre i, hvis man ser bort fra støjen ved motorvejshastighed. Og de har sjæl :-) Problemet er at de er i høj kurs, så der er leveringstid, og ikke meget at spare ved at købe en brugt. De evigt stigende benzinpriser vil formentlig sørge for at den holder brugtværdien godt.

Selv købte vi en brugt Colt for godt et halvt år siden, og den er vi meget tilfredse med. Vi var tæt på at købe en ny 107, men det blev Colt'en fordi den er det nummer større, og føles mere som en 'rigtig' bil - også i tilfælde af at vi skulle blive forældre. Selv om det er en 1.5 kan man godt få den op på 17 km/l ved økonomisk kørsel. Har alt i udstyr.

Lupo kører længst på literen, men de er efterhånden ældre, og ret dyre i indkøb, men også dyre i reparationer.

Panda er ok, men jeg synes de ligger ustabilt på vejen.

Picanto - nej tak, jeg vil også gerne overleve et evt. uheld, og de holder ikke værdien.

Som et nyt forslag skulle man måske nævne Renault Clio? De gamle modeller er ret billige, og faktisk også udmærkede. Men jeg synes ikke der sådan er punkter hvor de rigtigt skiller sig ud fra mængden. Det skulle da lige være at de ligger godt på vejen.

Sidst rettet: 2/7-08

Mikkel Hesselager Blanné

Mikkel Hesselager Blanné
bruger siden
26-07-2007

03-07-2008 kl. 23:13

Ingen personlige erfaringer, men jeg kan slet ikke se meningen med en Lupo uden 3L-motoren. Hovedpointen med den mikroskopiske bil er jo netop (i det mindste for mig) at den kan køre rekordlangt på literen.

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2008 kl. 04:23

Jeg har en Lupo 1.4 -75hk, det er min første bil, har kørt godt 80.000km i den på et år og er godt tilfreds med den... Grunden til jeg valgte den fremfor en 3L'er var fordi jeg kun skulle køre småture og at den stadig kan køre langt på literen hvis det endelig er, 17-18km/l er selvfølgelig langt fra de 33km/l 3L'eren kan klare og den holder heller ikke prisen på samme måde som en 3L'er men det gir bare en ung bilist som mig :) der lige har fået kørekort mulighed for at få en bil der ikke er en dødsfælde og har kørt +200.000... Så I dit tilfælde hvis valget "skal" være Lupo er 3L'eren nok det bedste valg