Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

02-07-2008 kl. 07:47

Hej Jesper
I din 3. kategori kan du vist få en Renault Scenic fra efter faceliftet i 2000.
Vi har netop solgt vores efter 225.000 rare km.
Scenic'en vil opfylde dine krav mht. fornuftig sikkerhed god plads til børnene samt plads i bagagerummet.
Vi havde stort set kun driftsudgifter.
Held og lykke
Tommy

Sidst rettet: 2/7-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-07-2008 kl. 08:34

Hej Jesper

Du bør nok overveje at flytte enten til Tyskland eller Sverige ;-), for den opgave du stiller, bliver dæl'me svært at løse med de danske afgiftsplagede biler. De priser, du nævner, er typisk priser for biler, der har mere end 10 år og/eller mange kilometer på hjulene. Så er bilen ikke længere særlig driftsikker og standarden for den passive såvel den aktive sikkerhed kan alt andet lige være out-dated. Du bør derfor nok genoverveje dine prioriteringer til bilen og liste dem i den rækkefølge. som passer til dine behov. Den bil, som kan opfylde alle dine kriterier findes ikke...Måske kan en årg. 98 Toyota, Mazda i nogen grad imødekomme dine ønsker vedr. driftsikkerhed, men de er forholdsvis dyre i reservedele og brændstof. I dag ville disse biler opnå 1 -2 stjerner i NCAP efter dagens standarder.
Jeg ved ikke, om du er bleve klogere.....

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

02-07-2008 kl. 21:29

Hej Jesper
Det er som Kim siger en svær opgave du stiller, da dit budget kræver at man går ca 10 år tilbage i tiden for at opfylde de brugskrav du har. Og der er altså sket meget mht crash sikkerheden siden da.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en Skoda Octavia st. car benzin. 1.6 eller måske 1.8, årgang 1999-2000. Bilen var sikker for sin tid (2001 versionen er den eneste jeg kan finde data på den fik 4 stjerner), den har bl.a. 4 airbags som standard. Ydermere er den rigtig driftsikker, og ganske udemærket i kørekomforten, og rigtig god plads til prisen.
Se fx denne (og det er ikke min) http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?adid=301839&source=2
God fornøjelse med det
Jacob

Sidst rettet: 2/7-08