Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

23-06-2008 kl. 23:38

Så kunne du overveje en Skoda Felicia!
Du sætter jo ingen kriterier op andet end pris, så det er et bud. Det er den absolut billigste bil du kan forsikre når du er i din alder, det læste jeg i en eller anden artikel engang... (selvfølgelig med mindre man kan købe en ny bil med Alka boks). Og så kan du samle noget forsikringsanciennitet sammen til en større bil, til rimelig forsikring på sigt. Du kan få en felicia med ca 150.000 km på bagen og fra 1999 for den pris du har som budget, så har du en udemærket "brugs" vogn, men ikke noget der samler tøser! Og der findes masser af velholdte biler privat af den slags, de tilhører jo ofte "gamle" mennesker der passer godt på deres ting ;-) Det er jo op til dig, men "fornuftsmæssigt" blir det nok ikke meget bedre, og forøvrigt er der jo ellers et uendeligt marked af vælge indenfor mellem 0 og 25.000...
God fornøjelse, mvh Jacob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-06-2008 kl. 13:13

Du køber bare ikke en Nissan Sunny! Mere vil jeg ikke sige om det!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-06-2008 kl. 13:20

En Toyota Starlet er et godt bud, meget stabil, 1,3 75 Hk og kan næste fåes indenfor dit budget.

Ellers er det bare ud og kikke dig omkring - hvis alt andet glipper kan du da købe dig en Trilling, Picanto, eller Panda. Så går du ikke på røveren ihvertfald.

Chevrolet'en ville jeg holde mine fingre langt væk fra.

Profil slettet

Profil slettet

24-06-2008 kl. 14:10

Du skal slet slet ikke anskaffe bil - det er nemlig den hurtigste vej til fattigdom. Det er ikke andet end udgifter hele tiden - tænk bare på forsikring, vægtafgift, benzin, nye dæk, reparationer, service etc. Med din indtægt kommer du til at leve af vandgrød 5 dage om ugen og du får aldrig råd til at gå i byen med vennerne. Køb en scooter i stedet så har du også råd til at leve levet livet mens du er ung !

Mvh
Vibeke

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-06-2008 kl. 22:36

Men hvis man har 2500 pr måned, så er det faktisk det du kan holde en spritny c1/107 for inkl afdrag, service, vedligehold, grøn afg, forsikring, benzin osv - ved ca 15000 Km PA. Kan man ikke finde de penge skal man ikke købe en bil.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-06-2008 kl. 01:57

det eneste ris jeg kan finde på en Punto er at italienske biler har en ret skrøbelig elektronik

lyder som en fin Punto du har fundet dig der altid godt at det er ældre mennesker der har haft så er det mere reglen end undtagelsen at den er godt vedligeholdt MEN tjæk altid at...

der er feuld vedligeholdelses historie (fuld servicebog undervognsbehandling osv) om der har været røg/dyr i bilen lavt km tal om den har været skadet/omlakeret om der er ridser/bulerpå bilen få ejere

ps: en god idé er at holde service og få skrevet og stemlet for service i servicebogen HVER GANG og hold den med undervognsbehandlig (vurder hvornår den trænger)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

26-06-2008 kl. 09:31

Dne kører godt, ser smart ud og er den kørt pænt er motoren næsten umulig at slide op. Tjek for rust, det er et minus ved netop Punto, dog er denne udgave op imod punto II ikke blandt de slemme - bilerne er relativt fejlfri.

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2008 kl. 13:56

Det er nu stadig billigere med en cykel !