Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

23-06-2008 kl. 23:40

Hej

Nu kunne jeg godt bruge et par oplysninger mere.. f.eks. max pris :-)

Men jeg vover et bud: Nissan X-Trail 2,0 dCi 4x4 Van

Du kan sagtens nøjes med den billige 150 HK version(men 173 HK versionen er naturligvis lidt "sjovere")..
Jeg tror det vil være et godt kompromis for dig.

De fås fra ca. 250-300.000 for en 2007/2008 model.. inkl.moms

OBS! vælg ubetinget en 07/08 model med diesel motor (2.0 dCi med enten 150 eller 173 HK.. de gamle 2,2 diesel havde 136 HK, men den nye 2,0 motor er langt bedre!).

Hvis du kan klare dig med lidt mindre "4x4" evner, så er en Toyota RAV4 2,2 D-4D 4x4 Van altid et godt bud... kører lidt længere på literen end Nissan, men er ikke helt så kapabel i terræn.

Det er jo altid en afvejning.. men jeg ville nok vælge Nissan'en.. den er mere "mand" i skoven, god på motorvejen og den er super fleksibelt indrettet i bagagerummet m.m.

Der er flere andre gode 4x4 SUV'er på markedet, f.eks. den nye Ford Kuga, som jeg synes er ret fed.. men er lidt mindre, og mere rettet mod gaden end mod terræn.. men skulle være ret ok i terræn også.. har ikke prøvet den der selv.

Husk lige en solid gang Suvo/Mercasol/Dinitrol som første stop efter du køber en!.. det gælder alle 4x4 :-)

Tjae.. det var da et par bud.

God fornøjelse med kiggeriet :-)

- Henrik

Sidst rettet: 23/6-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

27-06-2008 kl. 22:11

Tjaae... bygget over samme læst som Swift. Ok bil, støjer en del ved motorvejs hastighed.. efter min mening.. 4x4.. hmm.. joo... ikke meget rigtig 4x4.. ville i hvert fald ikke selv turde køre den ud på en mark eller skovvej.

Så ville jeg til enhver tid hellere købe en brugt RAV4 diesel.. en 2004 og frem (faceliftet i 03/04 er et must have.. støj blev dæmpet en del bl.a.).

En 04 fås i super stand for 120-140.000.. giv den en gang suvo/mercasol, og så har du bil i 6-7 år uden problemer!
Her er en der ser pæn ud: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-RAV4-2,0-D-4D-4x4-Van-5d_ID487100125.htm

Eller en i en lidt pænere farve: http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?adid=768100154&source=1

Bare som eksempler..

Men det er igen spørgsmålet: En solid lettere brugt bil med god total driftsøkonomi, eller er det et must at den skal være ny?.. de nye Suzuki er såmænd ok.. bortset fra støj på motorvej, og en elendig rustbeskyttelse.. selv Toyotas er klasser bedre. Men en ok bil.

tjae.. ved ikke om det kan bruges til noget?

- Henrik

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

29-06-2008 kl. 19:45

Hej Jacob.. ved jo du selv kører sådan én.. og det ER verdens fedeste 4x4 SUV.. jeg kører også selv i en :-)..

MEN Økonomisk er den ikke.. desværre.. 8-10 km/l.. i bedste fald.. er jo liiiidt uøkonomisk.. men hvis han har råd til en af de nye diesel versioner, så er det jo en anden sag.. men den bliver desværre nok dyr.. har ikke lige set de sidste priser dog.

Men FED det er den .. HELT enig :-).. og bortset fra benzinen, så er den den faktisk billig i drift.. service er i hvert fald billige.. og den går jo ikke i stykker.

- Henrik

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

30-06-2008 kl. 19:46

"..men hvis han har råd til en af de nye diesel versioner, så er det jo en anden sag..."

:-)

- Henrik