Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-06-2008 kl. 15:57

Hvad med basisudgaverne af Kia Cee'd eller Hyundai I30?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

19-06-2008 kl. 16:07

Du kan rolig købe dig en Grande Punto, utrolig lækker bil som kører vildt godt og kvalitetsniveauet er skruet lidt op. Havde selv en Grande Punto sport som kørte vildt godt, det er en bil som sagtens kan anbefales. Slidstærk motor som kører formidabelt.

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

19-06-2008 kl. 16:29

Har en Clio III som bil nr. 2. Kan kun anbefale den. Den er meget støjsvag og kører "inspirerende" som kun franske småbiler kan køre. Rust og den slags bliver heller aldrig et problem. Udstyr får du som nævnt også masser af kombineret med 5 EuroNCAP stjerner. Din kone vil desuden elske den fartafhængige servostyring - den er ekstrem nem at parkere.

Har også en ny Ford Focus. Skal jeg ud at køre når begge biler er hjemme, går jeg af en eller anden grund altid hen til Clio'en. Og det er altså ikke fordi, at en Focus ikke har inspirerende køreegenskaber (for klassen selvfølgelig).

Har kun haft brug for værkstedet 1 gang da en af knapperne til ratbetjeningen af radioen satte sig fast. Lavet uden problemer på garantien hos Renault i Herning selvom min er parallelimporteret.

Eneste minus er den lidt svage motor og den typisk franske måde at indrette førerpladsen på: Høje mennesker som jeg selv kommer til at sidde i "abestilling". Det er dog kun et problem ved lange ture.

Peter Kleis

Peter Kleis
bruger siden
29-03-2005

28-06-2008 kl. 09:21

Fiat Grande Punto har 5 stjernet sikkerhed med Breake assisent og ESP(C), hillholder mm. Jeg har selv en 1,3 mtj 75. Utroligt lækker "lille" bil der også er lidt sjov at køre (moment) samt økonomisk 19,7 blandet kørsel.. En af de bedste biler jeg har ejet. Man får virkeligt noget for pengene og pladsmæssigt! Gå efter Dynamic udstyr, de sidste penge er godt givet ud!

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

28-06-2008 kl. 16:15

En gang imellem skal man følge sit hjerte. Det lyder som om, ud fra det du skriver, at i er faldet for Clioen. Tag ud og prøv den en gang til. Husk at køre en lang tur (også på motorvej) så i er sikre på hvordan den er.
Prøv evt en tur i en Fiat Panda 100 HP sport. Den er frisk og pæn i designet, sikker, godt skruet sammen og sjov. Dem kan du få som demo med få km på tælleren til 150-160 tusinde. En lille charmetrold : )
Kig evt her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55294130

Sidst rettet: 28/6-08