Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

18-06-2008 kl. 22:54

Hvis den gamle A4 model nu pludselig er blevet mindre attraktiv pga den ny model, så må det jo betyde at Jesper kan købe en lettere brugt til en god pris, ik Martin ? :-)

Som udgangspunkt må man sige at mht værditabet er det altid dyrest at købe en ny bil ift en brugt, så alene af den grund skulle du så vælge A4'en. Mon ikke Passaten kommer i en ny version inden Jepser alternativt skulle sælge den?

Jeg ville tage Audi'en pga designet og fordi Passat'en er for almindelig i bybilledet, men kun du selv Jesper kan afgøre det. Prøv dem og vælg med hjertet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2008 kl. 19:49

Synd du ikke har råd til en Passat, nu du så gerne vil have en, men må nøjes med din Corolla årgang ´87 - eller har du flottet dig i 1992 og købt en Skoda Felicia?

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2008 kl. 23:33

Har selv haft den nye passat, skiftede den ret hurtigt ud med en ny Audi A4.
begge biler har deres + og -, men for min del, var dette skift det helt rigtige, kører personligt ca. km 40.000 årligt og Audi'en overstråler Passat'en på så mange måder.
Hvis det er køredynamik og komfort og lækker indretning du søger, er Audi det rigtige valg, Passat'en har sine fordele med plads, men mangler desværre helt klart alt det andet.

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2008 kl. 10:36

Køb en demo Audi - den holder i længden modsat Passat som er opreklameret bras i en nydelig indpakning. Du vil ikke få andet end ærgelser med en Passat - den er af samme kvalitet som en Alfa Romeo.

Knus og kram
Vibeke

Sidst rettet: 21/6-08

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

22-06-2008 kl. 14:41

Hej Jesper.

2 lækre biler at vælge imellem.

Jeg synes det er et svært valg. Der er jo mange ting der spiller ind.
Passaten er uden tvivl den mest praktiske. Der er en del mere plads på bagsædet og i bagagerummet.

Audi´en derimod er lige den tand en del mere lækker. Lækkert design, men det er altså stadig "kun" en livsstils st.car.

MHT til motoren må passat være mest interessant da det trods alt er den nye lækre 1,8 tsi motor. Den er blevet rost til skyerne op til flere gange.
Og der er ovenikøbet en fin benzinøkonomi.

Så efter min mening må det være et valg efter behov.
Hvis du har børn ville jeg vælge Passat, af praktiske årsager, Men er det bare dig og konen, ville jeg nok tage Audi da den er lidt mere lækker at se på.

MHT køreegenskaber er der nok ikke den store forskel.

held og lykke med valget...

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2008 kl. 15:04

Og hvilken kvalitet mener du så lige Alfa Romeo er af Vibeke? Har du nogen som helst konkret erfaring med mærket, eller er det bare endnu et udtryk for dine åbenbart vidtrækkende fordomme over for alverdens ting, såsom Volkswagen og japanere? ;o)

Kram
Allan

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2008 kl. 17:46

Nej kære Mads jeg skriver som jeg har forstand til og det gør du med dit intetsigende indlæg vel også !

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2008 kl. 17:56

Du har ret. Jeg har selv stået i valget. Valget blev Passat. Netop pga. dine kriterier. I øvrigt synes jeg der er kommet for meget "frisørbil" over den nye Audi A4 - især pga det latterlige LED-kørelys som køberne har spinket og sparet sammen til for at vise de er "fed med de fede". Der er altså desværre lidt firser BMW 3-20 over købet af en ny A4 - Sorry !! det var ellers min drømmebil for et halvt år siden, hvor vi kun kunne se den på papir. I mellemtiden købte jeg en Passat. Det er altså den bedste "husmandsbil" som kan købes for penge pt. Godt jeg brugte diffen mellem A¤ og Passat på at gøre Passaten rigtig lækker (DSG, Sportline mv)

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2008 kl. 20:20

Jeg ved ikke hvem du hænger mest ud: dig selv eller mig? Jeg kalder selv min Passat for en husmandsbil, vel vidende jeg ikke ligger under for "hvad naboen tænker" . Der gør du da tilsyneladende - og undskyld, hvis du er en af dem som har ofret et par månedslønninger på "diskolys" i forlygterne !!

Profil slettet

Profil slettet

23-06-2008 kl. 00:38

Kære Vibeke, tror vist du skal passe meget på med at kalde andres indlæg for intetsigende, det har du da i aller højeste grad også gjort dig selv skyldig i, igen og igen? ;o)

Kram
Allan

Sidst rettet: 23/6-08 (af administrator)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

23-06-2008 kl. 09:24

Kim Har ret - alle dem i liguster kvartererne har en passat - hvad med at få fat i noget der kan køre istedet for sådan en halvforældet Wartburg med ekstra V på?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

23-06-2008 kl. 09:29

Masser af udstyr som er standard i en Mitshubishi Colt til 150.000 Dkk :-)

Måske ikke lige S-line undervognen og oliefyret :-)

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2008 kl. 14:02

Vi har kun dårlige erfaringer med FJOLSWAGEN. At vi ikke er alene kan du læse på de fleste bilsider.

Til Allan Bigmouth kan jeg oplyse vi har kørt Alfa Romeo. En fantastisk køremaskine som desværre hele tiden var på værksted. Og nej den var ikke brugt men NY.

Vedr. japanske biler er der ikke noget i vejen med disse. Forstår bare ikke hvorfor vi i Europa skal sende vore penge helt til Asien. De få her med en forstand kan jo se på USA hvor de 3 store er ved at lukke og slukke.

Kys og kram
Vibeke