Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2008 kl. 11:24

Jeg har en Passat Diesel og er meget glad for den. Lyden fra diesel motoren længder jeg ikke mærke til. Jeg er 196 høj og har valgt passat st.car p.gr.a af den lige er det større. Jeg har 3 børn og er ikke et øjeblik i tvivl om at det var det rigtige valg at vælge Passat frem for Octaviaen.

Den nye Mondeo st.car er også en lækker bil med god plads i. En af min kamerater har købt dne og er rigtig glad for den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2008 kl. 16:30

Vælg ubetinget en Passat og ubetinget med DSG gear !!! Kortere kan det ikke siges. Har selv en Passat st.car tdi 170 sportline m. DSG. Den bedste bil som findes til en halv mio - punktum. Og drop så lige det ævl om den larmer! Med Piezo injekt. og balanceaksler er det skøn musik ! Og SMC-værkstedet er kompetent og professionelt.

Lasse Rasmussen Rasmussen

Lasse Rasmussen Rasmussen
bruger siden
14-06-2008

14-06-2008 kl. 19:16

Uden tvivl gode biler alle sammen, men Mondeo vinder på pladsforhold. jeg er selv 193 cm, ligesom vi også er 4 + hund. Selv på bagsædet sidder jeg med rigelig plads. Har selv en Mondeo 2,0 st. fra 2002, og har fået skiftet 2 døre uden beregning. Fra 2004/2005 er rustproblemet ikke eksisterende.

Desuden bør nævnes Mondeoens fantastiske køreegnskaber, der gang på gang har vist sig bedre end bl.a. passat og Oktavia i diverse test i f.eks Motor/FDM og Bilmagasinet.

Prsien på Passat taget i betragtning er den stærkt overvuderet, da den har vist sig at have en del flere fejl end Mondeo.

Til sidst skal nævnes at der er et kæmpe udvalg af Mondeo på brugtbil markedet, og Mondeo er kåret til årets brugtbil 2008.

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2008 kl. 19:55

..tror du det påvirker brugtbilsprisen at alle sælgere og firmabilsbilister kører Mondeo ?? Nedad kære ven !!!

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2008 kl. 21:01

Octavia er en Golf 5 med mere plads - men altså en mindre bil end mondeo og passat. Passat har lige fået den nye commonrail motor - så diskussionen støj er slet ikke relevant (det var nu slet ikke så slemt). Octavia kører stadigvæk med de gamle TDI'ere men selv 1,9'eren støjer slet ikke så meget som det er blæst op til.

Hvad med den nye mazda 6 - den fås nu med en 140 hk commonrail diesel, har 3 års garanti og jeg synes da det er en pæn bil med gode køreegenskaber (dog skal den nok hurtigt rustbeskyttes), men ellers i top mekanisk o.s.v..

Passaten er en god bil- i en test med A4 som er en nyere model klarede den sig rigtig godt og vandt testen. Dog har en passat altså ikke en finish inden i som kan måle sig med en octavia (ja det kan måske overraske). Mondeoen er et alu-plastik helvede (synes jeg) - altså indvendigt men den kører fremragende og skal nok også rustbeskyttes inden for få år.

Hvis du gerne vil have en mondeo så er det da den du skal købe og sså give d en supplerende rustbeskyttelse.