Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

11-06-2008 kl. 08:53

Jeg har selv en bil nøjagtig magen til A - har dog kun kørt 60.000.

Værditabet på B kan du næsten regne ud ved at se på prisforskellen på A og B og lægge 50% til for det ekstra år du skal køre. Værditabet vil ikke være i samme størrelse for A.

Fordelen ved at købe B er til gengæld, at du får godt et års fabriksgaranti med i handlen. Men prisen virker lidt voldsom - især fordi det er en 1,8. 1,6'eren (en Peugeot motor) er en væsentlig bedre motor - har bedre gangkultur, lavere forbrug og stort set samme kræfter i den store version med 109 hk.

Focusen er en dejlig bil - er absolut den bil i klassen der kører bedst. Men jeg ville nok gå efter en 1,6'er. Den vil formentlig også holde prisen noget bedre pga. den mere moderne motor. Du kan formentlig sagtens finde en 1,6'er meget lig B til samme pris.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olav Fischer Skovgård

Lars Olav Fischer Skovgård
bruger siden
28-03-2005

03-07-2008 kl. 23:10

Hej Martin,

Helt enig i mange af de skrevne indlæg - vælg hellere 1,6 TDCi i stedet for 1,8 TDCi. 1,6'eren er en ny moter fra PSA (Citroën, Peugoet mv) og 1,8'eren er Ford egen motor - der er kæmpe forskel....... Jeg har selv haft dem begge og det var nærmest som at gå fra at køre i traktor til rent faktisk at køre i bil.

Lige pt. har vi 109 HK 1,6 og den vil jeg til enhver tid vælge frem for 90 HK, da den lige har det overskud der skal til i mange situationer i trafikken - efter min mening.

Efter min mening er det eneste der taler for 1,8'eren at den skal trække en campingvogn som 1,6'eren ikke må trække.

MVH Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg