Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-06-2008 kl. 21:29
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=110668810
Ingen rust, og lavt kilometertal...
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
12-06-2008 kl. 22:39
- Rust alle steder (jaja.. men vil lige nævne det.. modellen er IKKE galvaniseret, og SKAL undervogns- og hulrum behandles BASTA)
- Tandrem (dyr at skifte da motor skal ud for at skifte, har hørt om nogen der kan uden, men det er ikke billigere.. ca. 7-8k for tandremsskift..skal skiftes hver 4-5 år/90.000 km.. hvad der nu kommer først)
- Vandpumpen er svag som på de fleste golf/audi/vw
- Klimaanlæggets kompressor er ikke for slidstærk.. check at den kan køle ordentligt.. den skal kunne sende iskold luft in efter max. 4-5 min kørsel.
- Knirkelyde fra kabinen slipper du aldrig af med.. så det lærer man at leve med
- hjulophæng er svage (dog billigt at lave)
- elektriske fejl er ikke ukendte
- motor kan bruge en del olie, check den er tæt, check under gearkasse og motorblok.. den må IKKE dryppe! Den skal være knastør i motorrummet.
- Elruder kan strejke
- find en bil i original stand.. der er mange "brian" biler derude!
- Gearkassen kan være knoklet.. upræcis.. mm... typisk et tegn på hård kørsel.. en sund gearkasse er ikke specielt præcis, men den skifter rent, og uden at skære tænder.. check ved hurtigt skift fra 1 til 2 gear under acceleration!
- hjullejer slides hurtigt.. især hvis den sænkes meget!
De gode ting
- den bedste motor VW nogensinde har lavet..BASTA!
- suveræn turbine lyd, og skøn at køre!
- køreglæde, køreglæde
- motor der vedligeholdes og behandles ordentligt er uopslidelig.. men kan også smadres på 10.000 km hvis man "glemmer" at motoren skal være varm inden den fyres af!
Andre ting
Jeg gav ca. 9000 i forsikring med kasko, og det var billigt.. elitebillist i Runa forsikring.
Hvis benzinforbruget (man. gear 7-8 km/l, Aut. gear 6-7 km/l) ikke er afskræmmende, så er den en fed øse.. færdig!
Jeg ville købe hos en forhandler der ser nogenlunde fornuftig ud.. gå efter en der er så original som muligt, og alle service SKAL bare være ok!.. km tal er ikke så vigtigt, hvis bilen er velholdt og serviceret..
Find en med klimaanlæg.. der er meget rudeareal i bilen, så den er varm om sommeren!
Jeg ville kigge på den her f.eks. http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?show=overview&adid=733800179&source=1&setbackforth=1
God fornøjelse :-)
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
14-06-2008 kl. 15:11
Resten af tingene er dog rigtige nok.. ellers må i sgu lige korrigere mig :-)
Sig endelig til I andre, hvis jeg roder rundt!.. og tak til NN og Helle for info og opklaring!
- Henrik
Profil slettet
14-06-2008 kl. 19:57
Profil slettet
14-06-2008 kl. 23:49
Profil slettet
15-06-2008 kl. 19:04
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
16-06-2008 kl. 07:35
Så ja, 10 i snit er ret ok for en så gammel konstruktion.. min 2006 Subaru 2,5 Turbo går 8 i byen og 10 på lange ture.. suk :-(.... men hvilke km :-).. og det er sgu det dertæller højest i min bog.
Med mindre man har et kørselsbehov på 30.000 km + om året :-/
- Henrik
PS: kunne være interessant at høre andres km/l erfaringer med en VR6 !?
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
16-06-2008 kl. 17:18
Derudover er det rigtigt at motoren er udstyret med knastkæde og her har kædestrammermekanismen ry for at give op - og det er meget dyrt og besværligt at få lavet, så hvis der er skyggen af kæderaslen fra motoren så hold dig væk!
Held og lykke og pas på kortet...