Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-06-2008 kl. 21:29

Jeg havde hentet en som den her:

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=110668810

Ingen rust, og lavt kilometertal...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-06-2008 kl. 22:39

Passe på:
- Rust alle steder (jaja.. men vil lige nævne det.. modellen er IKKE galvaniseret, og SKAL undervogns- og hulrum behandles BASTA)
- Tandrem (dyr at skifte da motor skal ud for at skifte, har hørt om nogen der kan uden, men det er ikke billigere.. ca. 7-8k for tandremsskift..skal skiftes hver 4-5 år/90.000 km.. hvad der nu kommer først)
- Vandpumpen er svag som på de fleste golf/audi/vw
- Klimaanlæggets kompressor er ikke for slidstærk.. check at den kan køle ordentligt.. den skal kunne sende iskold luft in efter max. 4-5 min kørsel.
- Knirkelyde fra kabinen slipper du aldrig af med.. så det lærer man at leve med
- hjulophæng er svage (dog billigt at lave)
- elektriske fejl er ikke ukendte
- motor kan bruge en del olie, check den er tæt, check under gearkasse og motorblok.. den må IKKE dryppe! Den skal være knastør i motorrummet.
- Elruder kan strejke
- find en bil i original stand.. der er mange "brian" biler derude!
- Gearkassen kan være knoklet.. upræcis.. mm... typisk et tegn på hård kørsel.. en sund gearkasse er ikke specielt præcis, men den skifter rent, og uden at skære tænder.. check ved hurtigt skift fra 1 til 2 gear under acceleration!
- hjullejer slides hurtigt.. især hvis den sænkes meget!

De gode ting
- den bedste motor VW nogensinde har lavet..BASTA!
- suveræn turbine lyd, og skøn at køre!
- køreglæde, køreglæde
- motor der vedligeholdes og behandles ordentligt er uopslidelig.. men kan også smadres på 10.000 km hvis man "glemmer" at motoren skal være varm inden den fyres af!

Andre ting
Jeg gav ca. 9000 i forsikring med kasko, og det var billigt.. elitebillist i Runa forsikring.

Hvis benzinforbruget (man. gear 7-8 km/l, Aut. gear 6-7 km/l) ikke er afskræmmende, så er den en fed øse.. færdig!

Jeg ville købe hos en forhandler der ser nogenlunde fornuftig ud.. gå efter en der er så original som muligt, og alle service SKAL bare være ok!.. km tal er ikke så vigtigt, hvis bilen er velholdt og serviceret..
Find en med klimaanlæg.. der er meget rudeareal i bilen, så den er varm om sommeren!

Jeg ville kigge på den her f.eks. http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?show=overview&adid=733800179&source=1&setbackforth=1

God fornøjelse :-)

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

14-06-2008 kl. 15:11

AHHHH!!..fu..! .. min fejl.. jeg blandede tandremsskift på en Mazda MX-3 V6 sammen med VR6.. SORRY!!! Pinligt!... der er nogen gange lidt for mange ting/bil-svar i mit hovede ad gangen.

Resten af tingene er dog rigtige nok.. ellers må i sgu lige korrigere mig :-)

Sig endelig til I andre, hvis jeg roder rundt!.. og tak til NN og Helle for info og opklaring!

- Henrik

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2008 kl. 19:57

VR6 var en drømmebil i start ´90érne - nu næppe mere end et ringvrag !!! Nu hedder det R32 / R36........

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2008 kl. 23:49

Men for dem af os der ikke har uendeligt dybe lommer, der kan biler som VR6'eren altså stadig godt være drømmebilen.. ;o)

Profil slettet

Profil slettet

15-06-2008 kl. 19:04

Den kører altså gennemsnitligt 10km/l! Fik en gang min op og køre 15,5km/l ifølge kørecomputeren! (Golf VR6 1997) Det var sgu lidt vildt... Så den er øko nok, i forhold til der ligger en 6´er i. Held og lykke med jagten!

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

16-06-2008 kl. 07:35

Det er sgu godt gået.. min gik 8-9 ved meget pæn blandet kørsel.. dvs. jeg kørte 7-8 i by/blandet og 9 påmotorvej, hvis jeg var under 130.. 10 kunne nåes ved konstante 90-100 km/t.. men hvem gider det :-)

Så ja, 10 i snit er ret ok for en så gammel konstruktion.. min 2006 Subaru 2,5 Turbo går 8 i byen og 10 på lange ture.. suk :-(.... men hvilke km :-).. og det er sgu det dertæller højest i min bog.

Med mindre man har et kørselsbehov på 30.000 km + om året :-/

- Henrik

PS: kunne være interessant at høre andres km/l erfaringer med en VR6 !?

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

16-06-2008 kl. 17:18

Golf3 fra den årgang kan nemt være gennemrustet flere steder så tjek undervogn m.v. ekstremt grundigt.

Derudover er det rigtigt at motoren er udstyret med knastkæde og her har kædestrammermekanismen ry for at give op - og det er meget dyrt og besværligt at få lavet, så hvis der er skyggen af kæderaslen fra motoren så hold dig væk!

Held og lykke og pas på kortet...