Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael Boelsmand Højholdt

Michael Boelsmand Højholdt
bruger siden
04-06-2005

03-07-2008 kl. 21:31

Minien er en sjov bil, er dog er bedst egnet til de kortere ture. Prisen er ok, hvis du mener den er nogenlunde fri for rust.

Motoren er en slughals hvad olie angår, og du kan med fordel vælge entyk olie, gerne en Castrol som vist nok lavede en særligt til Minien.

Bremser er svage og, særligt hvis den er en af de små med tromler, og kræver jævnlig justering.

For så vidt angår forsikring kan du måske få den registreret i en anden navn og blive noteret som bruger, det er hvertfald helt urealistiks at give 20000,- i ansvar.

Alternativt kan du jo kigge efter en 850 eller en 1000 ccm. Min egen første vogn var en 850 Goldmetallic med Nappatag, og det er jo unægtelig en headturner selvom den ikke er hidsig med den lille kværn.

Held og lykke med købet!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

B G

B G
bruger siden
08-02-2006

04-07-2008 kl. 07:39

Slå ETU forsikring op på nettet , de har et samarbejde med DAF , de er nogle af de skarpeste på bilforsikringer , jeg har en BMW 530 fra 2004 til 4600 pr. år

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

04-07-2008 kl. 14:05

Jeg vil egentlig i så fald anbefale, at du går efter en fra 1973 eller ældre. Så er den fyldt 35 år og dermed veteranbil. Her koster forsikring- og årlig afgift latterligt lidt ift. de tal, du nævner.

Jeg havde selv en Mascot fra '78 engang. Sjov lille bil, men for pokker, hvor skulle der skrues på den næsten hver eneste uge.