Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

06-06-2008 kl. 16:55

For det første; en forhandler kan ikke "...se bort fra købeloven". Afsnittet om forbrugerkøb (handel mellem erhvervsdrivende og civil) er præceptivt, altså ufravigeligt. Den siger 6 måneders garanti, jf. § 77 a, stk. 3, og 2 års reklamationsret, jf. § 83. Dog skal der reklameres inden for "rimelig tid" efter manglen er opdaget (senest 2 måneder efter), jf. § 81. Forbrugerafsnittet er til for forbrugeren, og kan ikke bare ses bort fra. Så har vi det på plads!

Problemet i denne sag, som jeg ser det, er; den tik-lyd, som du hørte, efter påfyldning af de 2 liter olie, skulle du have fået undersøgt hos Opel, FDM og lign., og gjort MBiler opmærksom på, at du ville få en uvilidig vurdering af det - eller simpelthen presset ham til at kigge på det. Det skal gøres, når fejlen opstår. Man må være konsekvent og sikker i sin sag.

Den anden tik-lyd ligeså; gør det med det samme, du opdager det. Har du gjort det ingen for garantiperioden, så burde en undersøgelse, og evt. rep., dækket af garantien - hvis du altså har bevis for at du har gjort det! Ellers det jo bare dit ord mod hans.

Du er lidt skidt stillet her, men prøv og vend hele sagen med FDM, de har jurister der er til for det samme.

Held og lykke!

Sidst rettet: 6/6-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg