Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Øland Nygaard
bruger siden
16-01-2006
19-06-2008 kl. 19:58
Jeg købte i februar 07 en Carnival Camper, og jeg fortryder absolut ikke. Jeg har igennem tiden haft Ford Mondeo 1,8 , VW Passat 1,8T, Opel Zafira 2,0 DTI, Opel Astra 1,6 16V og flere andre biler, og ikke ÉN er kommet bare i nærheden af Carnival´ens komfort og køreegenskaber.
Første servicebesøg (1 år/15.000 km) endte på 2200 kroner incl. moms. Motoren er en fornøjelse med masser af krafter (185 heste/330 Nm) og der har i vores første 1½ år stort set ikke været problemer med bilen.
Eneste fejl har været flossede sædebetræk som blev skiftet på garantien fordi det var en kendt fabrikationsfejl. Det var kun det ene sæde, men alle 6 sædebetræk blev skiftet. En lille lakfejl på bagsmækken er også omlakeret på garantien, samt en bremselyskontakt (Også en kendt fejl).
Af plusser kan nævnes: Komfort, køreegenskaber, udstyr (EX-udgaven), motoren og en masse andre ting.
Af minusser kan nævnes: Hhhhhhmmmmmmm nåh jo! Camperudstyret! Jeg er nok efterhånden den eneste dansker der stadig kører rundt med det i bilen, men SKAT siger jo at man skal. Det fylder lidt, men meget kan proppes ind i diverse hulrum. Endnu et minus er selvfølgelig det manglende sæde når det er en camper.
Bevares, det er ikke verdens mest økonomiske bil med sin 2,9 liters turbodiesel. Det sidste års tid har min kæreste gået hjemme på orlov, så alt hvad bilen er blevet brugt til er 2 kilometer den ene vej og 2 kilometer den anden vej. Det giver ca. 7-8 på literen.
Men ved dagligdagskørsel (ca. 22 kilometer hver vej) kører den omkring 11 km/l. På langture med 6 mennesker, tagboks og fuld oppakning går den omkring 13 km/l. Det synes jeg egentlig er meget godt gået af en bil på over 2 tons..........
Der er testet en tuningsboks til bilen som angiveligt giver den 222 heste og 430 Nm. Den gav i testen en meget bedre økonomi samt meget større køreglæde.
Jeg ville i hvert tilfælde ikke være i tvivl hvis jeg skulle handle bil igen i morgen. Der kom helt sikkert til at stå en Carnival i indkørselen igen (ligesom der gør nu). Selvom de nu har fjernet "camper-reglen" gav jeg gerne fuld pris for "Kolossen fra Korea".
Bare husk at det skal være den nye udgave af Carnival´en. Den gamle model er ikke en dårlig bil, men den nye er en helt anden og meget bedre bil.
Du kan læse meget mere om folks erfaringer med Carnival´en på www.kiaklub.dk. Jeg skal lige sige at jeg ikke har noget med siden at gøre udover at jeg er et meget gladt medlem af den.
Køb en Carnival og oplev køreglæde udover det sædvanlige.
KIA = Koreansk Industri Affald..... tro ikke på det!
Står der KIA på blokken, er du forrest i flokken!
Med venælig hilsen
Lars Hansen
Poul Laursen
bruger siden
02-02-2006
24-06-2008 kl. 00:02
Med hensyn til økonomi, har jeg intet at klage over, men den bliver lidt dyr ved ren bykørsel, men jeg køre 110 km til og fra arbejde, har ikke noget at pive over det er en stor bil med god plads og god komfort.
Når vi holder ferie eller fri trækker vi en 1500 kg tung campingvogn efter os og tro mig fra Danmark og til Kroatien er der ikke en bakke der ikke kan passeres med 100 kmt.
Der er nogle der laver om på affjedringen?? de har glemt at det er en bil bygget op på en amerikaner skrog og den skal være blød og dejlig at køre i, men sæt nogle gode dæk på den og den køre som en drøm med gode køre egenskaber.
Med hensyn til crash tests, hvem tror du slår sig mest ham i en bil på et ton der rammes af en kia på to, personligt vil jeg helst køre i Kiaen og med mindre du har planer om at køre ind i en vej bro så vil de fleste biler være mindre end dig. (Læs lige hele fdm udtalesen, den er ikke så ringe enda)
Lars Øland Nygaard
bruger siden
16-01-2006
24-06-2008 kl. 19:22
Er det den nye eller den gamle udgave I har købt??
Angående chip, så kig på www.kiaklub.dk og læs meget mere om det. Der er vist for øvrigt også et par stykker til salg i øjeblikket.
Rigtig god fornøjelse med den, og velkommen i klubben af folk der kører i "Kolossen fra Korea"...
Lars Hansen
Jan Sommerlund
bruger siden
01-04-2005