Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006
26-05-2008 kl. 15:43
Har haft en 1.4 Tdi de første 85000 km. af dens liv, og kan derfra berette, at det er meget nemt at holde 20 km/l i den. Tager man sig sammen, og overholder hastighedsgrænserne nogenlunde, er det endda muligt at køre mere end 25 km/l i gennemsnit. Motoren er med sine ca.180 nm. tilstrækkelig til den lille bil ved alle danske hastigheder, og jeg vil påstå at dette er en af de mest økonomiske maskiner i praksis. I øjeblikket kan man endda få en særlig økonomiversion, med mere ekstraudstyr til en endnu lavere pris, så skynd dig ned til Skoda. PS. husk at anvende air-conditionen regelmæssigt, da den ellers har det med at gro fast.
PPS:Jeg mener at serviceintervallerne er længere i den lille motor, dette påvirker også driftsøkonomien.
Sidst rettet: 26/5-08
PPS:Jeg mener at serviceintervallerne er længere i den lille motor, dette påvirker også driftsøkonomien.
Sidst rettet: 26/5-08
Carsten Stiller
bruger siden
01-12-2004
30-05-2008 kl. 16:38
Jeg har nu haft en 1.4TDI ambiente combi i 160.000km/3½år og har været ovenud tilfreds.
Igennem tiden har forbruget ligger omkring 20.8->21.8 ved min normale pendler kørsel (20%landevej/80% motorvej (110km/t)).
Bilen kører godt stykke længere end 25km/l, når der rejses på 90km/t veje.
Er ikke så kvik, men er mere end rimelig til pendler kørsel.
Min bil bliver ikke udskiftet før den er kørt HELT ned - jeg holder for meget af den ;-)
Igennem tiden har forbruget ligger omkring 20.8->21.8 ved min normale pendler kørsel (20%landevej/80% motorvej (110km/t)).
Bilen kører godt stykke længere end 25km/l, når der rejses på 90km/t veje.
Er ikke så kvik, men er mere end rimelig til pendler kørsel.
Min bil bliver ikke udskiftet før den er kørt HELT ned - jeg holder for meget af den ;-)