Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Mikael Moeslund

Mikael Moeslund
bruger siden
06-01-2004

25-05-2008 kl. 22:51

Hej,

Vi havde i en periode en Ford Ka som bil nummer 2 og var super tilfreds. Jeg er ikke helt enig med Steen Bachmann. Når man åbner dørerne er man næsten omme på bagsædet og derfor vrider man ikke ryggen af led. Dog har Steen ret i at kontruktionen er lidt gammeldag.

Den kører måske lidt kortere literen end de helt nye modeller, men mere vigtig er vel sikkerheden, som ikke lever op til de nye små biler. Men så skal man også lige tænke på prisen så man ikke sammenligner en brugt bil til 85tkr med en ny til 125tkr.

Men det skal i hvert fald ikke være de 3 døre som gør at man fravælger den. Min kone savner den faktisk engang i mellem da den faktisk var ret sjov at køre..

Held og lykke med beslutningen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2008 kl. 23:25

Ja, Ka'en er en god bil. Har lige totalskadet min og savner den allerede.
Var ovre og hente alt vores skrammel ud.
Den var dejlig, frisk og nem at køre.
Vi havde et børnesæde bag i og havde købt en (lidt dyrere) klapvogn (Phil & Teds E3), der passede perfekt i bagagerummet. Der var faktisk også plads til pusletasken eller to indkøbsposer.
En weekend tur kunne også klares, selv om det var lidt trangt.
Vi skal nok til at have en lidt større bil med træk, noget Ka'en ikke kan udstyres med.

Mvh.Claus

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2008 kl. 23:46

ESP er et elektronisk stabiliseringssystem, der kan reducere risikoen for at bilen kommer i slinger ved undvigemanøvrer.
Syntes selv at ka'en er ret nem at tumle. En tom parkeringsplads i snevejr...
Min totalskade var i øvrigt en parkeringsskade begået af en Volvo stationcar med træk, og Ka'en havde kørt knap 200.000km. Vi får 40K af forsikringen.

Selv bruger jeg altid en billig og noget overset "sikkerhedsteknik": HOLD AFSTAND (min. 2 sekunder) og følg trafikken.
Holder du ikke afstand er ESP lige meget.

Mvh. Claus

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2008 kl. 09:24

ESP betyder Elektronisk Stabilitets Program. Selvfølgelig er det godt at have det, men når vi er nede i de små økonomi-biler med et rigtig godt tyngdepunkt er det ikke nødvendigvis 100% afgørende. Kørsel med omtanke er derimod altid fornuftigt. Du kan også kikke efter en lettere brugt trillinge-bil Citroen C1, Peugeot 107 eller Toyota Aygo.

Sidst rettet: 31/5-08

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2008 kl. 18:55

ESP er godt at have, ingen tvivl. Men nu redder det altså ikke alt. Hvis du kolliderer med en lastbil, er du ikke bedre stillet med ESP end uden!

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

01-06-2008 kl. 11:02

Først dine tre spørgsmål:

God investerien? Klart nej - Det er en bil aldrig, men en KA er ikke så ringe endda. Det er dog en gammel og meget forældet bil rent sikkerhedsmæssigt.
Plads på bagsædet? Nej ikke rigtig. Du kommer til at mangle bagdørene meget, når du skal sætte ungen ind. Især på en lille parkeringsplads, hvor de brede fordøre ikke kan åbnes ordentligt.
Værditab? Det vil nok være relativt lille, da bilen er meget billig i indkøb.

Jeg vil foreslå, at i tager et kraftigt kik på en panda. Det er en meget mere rummelig og praktisk bil, og man kan montere træk på osv. Og den bliver med garanti ikke dyrere pr. kørt kilometer.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

03-06-2008 kl. 08:03

Sorry for mit nok lidt negative indlæg:

Jeg har en kollega, der ejer en Ka årgang 2000, og jeg må sige at jeg sjældent har set så ny en bil med så megen rust - dette på trods af at den har været undervognsbehandlet. Den har synlig rust i paneler, døre og samlinger og omkring benzindækslet er den helt gennemrustet i et område på størrelse med en 2-krone...

Man kan selvfølgelig håbe på, at hans eksemplar er et mandagstilfælde.

Profil slettet

Profil slettet

03-06-2008 kl. 09:29

Vær opmærksom på, at der snart kommer en ny Ka - hvilket nok vil skade gensalgsværdien noget. Jeg ville klart lede efter en nyere minibil, eksempelvis C1/107/Aygo eller Fiat Panda - sidstnævnte er min favorit, da den virker mere som en "rigtig" bil.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

04-06-2008 kl. 02:41

hedder ESC nu

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

04-06-2008 kl. 02:46

hm måske men motoren er forældet den køre med Valencia motor - en gammel motor konstruktion fra midt 80'erne så det er måske en grund til ikke at købe den jeg kan kun tilslutte mig Pandaen det er en god lille bil til dine behov (kommer an på hundens størrelse)