Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

21-05-2008 kl. 21:35

hvilken lupo er der tale om?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

21-05-2008 kl. 22:10

Har haft en Audi A2 3L og den var et mareridt i dyre reparationer:

Tandrem (2), Motorophæng, Forhjulslejer (3), Gearkasse

på 120.000 km. Og teknikken er den samme i begge biler

Jeg tror man er meget billigere (og sikrere) kørende i i en ny Fabia, Aygo, Fiesta, Panda, 500 eller lignende.

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

21-05-2008 kl. 22:12

Så koster service også en bondegård, fordi der er meget få, der kan reparere på den og fordi fx bremser er meget spinkelt dimensioneret. Skriv, hvis du vil have anbefalinger mv.

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

21-05-2008 kl. 22:13

Forumagent

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-05-2008 kl. 08:38

Jeg har et familimedlem som har haft 3x3L uden bøvl, og en bekendt som har kørt sin fejlfrit indtil nu. Men de anerkender alle at delene er dyre hvis der sker noget (Den ene af disse personer havde smadret en original fælg, det var ikke billigt!)

Jeg ville nok vælge noget andet, men omvendt så er det jo en superbillig vogn, såfremt den kører uden om værkstedet! Jeg vil tro du med fordel kan vælge en Panda Diesel, eller lign.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-05-2008 kl. 15:00

Nadia, der er ikke nogen der endnu har spurgt hvor langt du kører PA og hvad bilen må koste - selvom jeg godt kan fornemme at købsprisen ikke er essentiel for dig.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-05-2008 kl. 21:34

Jeg har lavet en del omkostningskalkulationer på biler i klassen, og indtil 25000 Km/PA er feks end Panda 1.2 biligere på både VO og KO (omkostninger) end f.eks en Lupo 3L.

Jeg ville nok gå efter en 2004 Fiat panda, eller måske en helt ny. Du kunne også vælge en af de andre superminier fremfor en 10 år gammel skrammel kasse til 40000 Dkk.

Jeg kan huske at jeg havde en Fiat Cinquecento da jeg læste det er helt sikkert den billigste (og farligste) bil jeg nogensinde har kørt, set i forhold til de samlede omkostninger.

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2008 kl. 22:19

Hej Nadia
Jeg har en Lupo 3L årgang 1999, og jeg må nok sige at jeg ikk har været specielt heldig med min. Ikke misforstå... Det er verdens bedste bil... Men den er noget dyr i reparationer. Jeg købte min i Juni 2007 og har indtil nu fået udskiftet gearvælgeren (11000), Abs føleren, skiftet alle bremser, - (det er selvfølgelig slid, men hårdt på en gang). Og har den igen på værkstedet nu, højst sandsynligt gearvælgeren igen. og en del andre småreparationer. Man siger desuden at denne model har tendens til at smadre gearkassen ret hurtigt. Men det er jo hvad der bliver sagt. Jeg elsker at køre i min lille Lupo, men ved snart ikke om jeg har råd til det efterhånden.

Men altid Ja til Lupo. Jeg ville nok bare anbefale at købe fra årgang 2000 og opefter.

Venlig hilsen
Camilla

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2008 kl. 14:53

Jeg må sige ja, helt afgjordt så fremt det er en årgang 2005. jeg har selv en af den årgang, og jeg har aldrig haft noget bøvl, eller nogen reperationer. Kan stærkt anbefale dig at købe en sådan en, der er rigtig mange penge at spare, som du selv er inde på, både i diesel og i vægtafgift. mht. service, må jeg sige at jeg aldrig har haft problemer med at finde et værksted og de har ikke været dyere end når andre biler skal til service!

Profil slettet

Profil slettet

06-06-2008 kl. 20:08

prøv Lupo klubben ! den er god at få info på

Profil slettet

Profil slettet

07-06-2008 kl. 08:06

Hej Nadia.
Det er endt med et valg du ikke vil fortryde.
Punto`en er en lille slider, der ikke giver søvnløse nætter.
Skulle der endelig gå en bøsning, et forhjulsleje eller en brændstofpumpe hen ad vejen, så er de mindre Fiat`er meget fornuftige at reparere på. Ikke dermed sagt at du får problemer med netop de dele :-)
Tillykke med dit valg . Det vil du ikke fortryde :)

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

17-06-2008 kl. 12:43

Efter min mening et godt valg med den punto, min kone har en fra ´95 der har rundet 190.000 km nu og hun har selv kørt de 30.000 km af dem, det har kostet hende samlet 6.000 kr da toppakningen og bremserne var i stykker da hun fik den... men samlet har hun brugt 6.000 kr på 4 nye bremser med klodser 1 ny udstødning og 2 olieskift samt en toppakning (inkluderer også ny tandrem og ventilatorrem samt strammere osv) . på 2 år. Det er ikke dyrt.