Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2008 kl. 11:25

Jeg er uenig. Der er ingen tvivl om at en ny bil har et væsentligt større værditab end en brugt til 30-40.000. Selv om C1/Aygo mv. kun koster ca. kr. 100.000 vil de tabe ca. 20.000 om året de første 2 år = min. kr. 40.000 !! og så er den brugte altså gratis og stadig kørende, for en ny bil kører jo heller ikke uden udgifter. Service skal den da have. Læg dertil at du kan spare kasko (hvis du tør) på den "gratis" brugte. Led efter en Fiat Punto til din prisramme. Vi købte en for 3 år siden til ca. samme behov som dig. Vi købte den kontant til kr. 50000 og den har kostet os ca. kr. 4000 siden købet til, service! Og den kører herlig og sikkert 5-8 år endnu.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-05-2008 kl. 13:18

Enig med Aage.

Jeg ved godt, at FDM lavede en sammenligning, hvor de fik en ny Fiat 500 til at være billigere end en gammel Polo, når alle omkostninger var talt med.
Men den helt store joker i den sammenligning var, at køberen var 18 år gammel, og dermed kunne spare 10.000 kr årligt i forsikring ved at købe en ny bil frem for en brugt.
Hvis forsikring ikke medregnes, vil den brugte være billigere.

Man skal så bare vurdere, om man vil betale lidt ekstra for en ny, for så til gengæld at undgå bekymringer og evt. få lidt bedre sikkerhed.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg