Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
11-05-2008 kl. 20:09
Mig bekendt er de to biler 99,9% identiske. De laves på samme fabrik og er mekanisk helt identiske.
Der er et par små designmæssige forskelle - dog næsten ingen.
Det vil derfor ikke have nogen som helst praktisk betydning - hverken for afskrivning eller øvrige driftsomkostninger om I vælger den ene eller den anden.
Hvor langt en motor kan holde er altid individuelt - men ved rigtig servicering og brug af bedste motorolie er 300000 km ikke urealistisk.
Bemærk dog at mange andre dele ( elektriske komponenter, undervognsdele mv ) volder langt større problemer end selve motoren.
Derfor vil en uvildig undersøgelse hos FDM/Applus være en absolut god ide .
Per Rasmussen
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-05-2008 kl. 12:45
Profil slettet
12-05-2008 kl. 18:01
Jeg vil give Lars P ret.
Brug hellere lidt flere penge på køb af bilen, end at bruge pengene på brændstof. Samtidig er der mere "overskud" i diesel udgaven.
Kan ikke huske om 1.4 benzin er 70 ell. 75 hk. Men efter min mening i underkanten til den str. bil.
Vi har selv haft et eksemplar med 1.8 motoren købt i 1998 ( 10 - 12 km/l). Det er en super familiebil.
MVH Leif P
Michael N
bruger siden
06-04-2005
12-05-2008 kl. 18:34
Der er ingen forskel på Partner og Berlingo. udover farver på intræk også lidt kosmetisk på fronten.
Jeg har haft en Berlingo 1,4 fra 2000-2005 positiv oplevelse, billig i drift - gik aldrig i stykker....... men med en 1,4 L motor på 75 hk så skal du altid have god tid og masser af tålmodighed.... for det er begrænset hvad du kommer til at overhale !
Hvis du køber en Berlingo/Partner så vær opmærksom på skydedørene idet de skal kunne lukke ordentlig - lyt også efter et klonk lyd når du kobler 1 gear ind.... der har været en tildens med 1,4 motoren at der går et eller andet i stykker.
tjek også om tandremmen er skiftet.... ikke helt billigt på en Berlingo.
Jeg kører nu i en 1,6 16v med 109 hk..... det er passende til en Berlingo.... men ja en HDI diesel ville da også være fin men ogs en dyr løsning - undgå 1,9 diesel uden turbo..... de er uhyggelig langsom og lyder som en fiskekutter.
Jeg ville nok ofre lidt ekstra og finde en med 1,6 16v motor om det er en Berlingo eller Partner er ligegyldigt - men flere Berlingoer fåes i special udgaver med aircon..... det er en god ide idet der bliver varmt i en Berlingo pga det store glas areal.