Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2008 kl. 15:37

Ikke andet end jeg synes det er synd at købe så fin en bil, med en forældet motor ! Sats på de nyere konstruktioner med 140 el. 170 heste. Helt andet gangkultur og støjbillede. Eller overvej den i benzin - diesel får en stagnation med de priser vi ser tror jeg ! Prøv evt. den nye 1,4 Tsi 160 heste og en kanon brændstofsøkonomi 16,1 km/l og den er ovenikøbet billigere end 1,9 diesel udgaven. Forkæl evt. dig selv med det nye 7-trins DSG gear. Det funker bare som en drøm !!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2008 kl. 20:52

... det er en rutebil eller en Scania Vabis da også - de ruller i hundredetusindevis af km, men det bliver fornøjelsen sgu ikke større af !!! Hvis du tænker meget i brugtsalgspris skal du da netop undgå en outdatet motor som denne- den er da endnu mere umoderne om x-antal år. Min mening er, at det er dyrt sparede penge at købe dennne i stedet for en moderne motor, diesel eller banzin.

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2008 kl. 11:21

Hej du.
Vi har for 2 år siden fra tyskland importeret en Passat st.car. fra 1998. Jeg er selv tysker, så der var ingen problemer med sproget. Vi vil fra starten være sikker på, at bilen ikke fra frikørt taxi og at der ikke var manipuleret med speedometeren. Den har nu kørt 257000 km og vi har i de sidste 2 år kørt 67000 km. Motoren er en 1,9 TDi med 115 hk. Jeg ved at det er en smule mere, men Passaten er jo også en smule større. Mht. bilen kan jeg kun sige at det er den bedste bil, jeg nogensinde (og jeg har haft mange) har købt. Motoren er absolut driftsikker. Der har ingenting været galt. Den bruger ca. 0,5 liter olie på 10000 km. Mht. hestekræfterne kan jeg kun sige, at det er rigeligt. Selvfølgelig er der nogen som siger jo mere jo bedre. Jeg synes at VW med denne motor har ramt plet. Jeg har inden købet haft overvejet chiptuning, men det er slet ikke nødvendigt. Hvad der også er fantastisk er, at vi har en bil der er angivet med 17,9 km/liter blandet kørsel. Jeg kan sige den holder ikke. Vi kører i gennemsnit 19,5 km/liter. Og nu er der nogen, som siger, ham der, han er tosset og dyrker pensionistkørsel. NEJ. Når jeg kører pensionistkørsel kører den 25 km/liter. Forresten..ikke noget imod vores kære pensionister c";)

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2008 kl. 11:27

Hej igen
Jeg glemte lige at skrive, at jeg har en kammerat som lige har solgt en Passat (den samme som min, bare på gule plader!). Passaten havde kørt over 540000 km og den lød akkorat lige som min. Ingen forskel...