Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

08-05-2008 kl. 09:54

Er det ikke lidt af en påstand at den ellers udemærkede Kia skulle være af japansk kvalitet?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

08-05-2008 kl. 11:45

Jeg vil tilslutte mig koret af Nissan-elskere (det er nok en af de nemmeste biler at eje). Det er en god og problemfri bil, og den er meget meget billig som brugt. Den er dog ikke helt så stor som Mazda 6, som er også er noget dyrere.

Jeg er selv endt i en Mondeo, fordi den er betydeligt større end de andre, og man kommer til at elske den store afstand mellem for og bagsæde...

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2008 kl. 22:26

Nu synes jeg jo at det er lidt drastisk at gå over til at køre i japanerbil fordi at man er utilfreds med en Citroen... Jeg havde nær sagt hvem er ikke det ( så nu får jeg nok nogle franskmænd på nakken, men pyt).Jeg synes at i skal prøve at se på hvad der er af VW Golf, Octavia,Astra, eller hvad med en Opel Zafira, det er en rigtig dejlig og meget "børnevenlig" bil med masser af plads, eneste problem er at den måske er lidt for dyr hvis den ikke skal være for gammel.

Profil slettet

Profil slettet

13-05-2008 kl. 18:52

Og når vi nu er ved fordommene, så er der vist noget med at franske biler som regel går op i flammer inden de når at rådne op? ;o)

Peter B.

Peter B.
bruger siden
23-12-2007

13-05-2008 kl. 19:48

Hej Maiken,
Til prisen tilslutter jeg mig Nissan'en. Kig dog efter en Subaru Legacy. Jeg ved ikke, om du kan finde en lidt ældre til prisen, men det er altså en fantastisk bil, sindssygt solid og lækker at kære i.
MVH Peter.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

13-05-2008 kl. 20:25

Er der nogen der har tænkt over hvor lidt validitet der kan tillægges udsagn her på bilbasens forum, når emnerne er nede på diskussioner om lande og mærker...

Jeg ville sgu ikke følge de her råd, uanset graden af kompetencen bag svarene...

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

14-05-2008 kl. 09:05

Jeg kender da folk der har kørt xantia som har været utroligt glade for deres (første) 98% fejlfri citroen - har da også selv haft fornøjelsen ;-)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

17-05-2008 kl. 00:59

tag Primeraen (P 12 altså den nuværende) den er meget overset pga. manglende interesse for Nissan og det gør den BILLIG og det er en af de mest drifsike biler man kan få (selvom den er sjælden) men husk altid den skal ha fuld servicebog og SKAL være undervognsbehandlet lavt km tal rustfri ingen dyr/røg og sådan en har nok ikke haft ret mange ejere så fornuftigt køb

og til Steen Møller Jensen

huskede du at undeervognsbehandle din Mazda ellers var det sgu din egen skyld den rådnede op!!!

Sidst rettet: 17/5-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-05-2008 kl. 13:11

Jeg er faktisk lodret uenig med Aksel.

Hvis man spørger en bekendt, som f.eks. kører Citroen, om Citroen er en god bil, så kan man få to svar.
- "Ja, det er en fantastisk bil", fordi har tilfældigvis her været heldig med sin.
- "Nej, det er en lortebil", fordi har tilfældigvis har været uheldig med sin.

Dermed vurdere du er helt bilmærke eller bilmodel ud fra en persons erfaring med enkelt bil.

Når du ser på en vurdering fra f.eks. TÜV, FDM, Dansk Bilsyn, eller Svensk Bilprövning, så har de set så mange forskellige biler, at den statistisk sandsynlighed for at deres svar er retvisende er meget meget højere.

Dertil kommer, at de er professionelle mennesker, som (forhåbentlig) kan se igennem fordomme og egne præferencer.

Sidst rettet: 17/5-08

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

17-05-2008 kl. 21:53

Fordomsper?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-05-2008 kl. 10:34

Hej Aksel.

Jeg nævnte kun Citroen som et eksempel.
Jeg kunne lige så godt have sagt et hvilket som helst andet bilmærke.

Jeg har selv haft en Citroen, og den fejlende absolut heller ikke noget, i den tid jeg havde den.
Der imod har jeg haft en Mazda, som var konstant i stykker.
Dermed kunne jeg jo komme med den konklusion - baseret på egne erfaringer - at Citroen aldrig går i stykker, men Mazda altid gør.
Det er nok at generalisere lige lovligt meget på baggrund af to biler.

Hej Ib.

Du kommer jo faktisk selv med det bedste argument for, hvorfor man skal tro mere på de store undersøgelser end på enkelte personers udtalelser.
Du skriver: "Måske har bilen slet ikke været forbi et værksted inden syn, men bare kørt direkte derhen".
Ja, det kan sagtens ske i enkelte tilfælde, og derfor kan du heller ikke tro på enkeltpersoners vurderinger.
Men når f.eks. TÜV ser på 1000 biler af samme mærke, model og årgang, så skulle det da godt nok være meget mærkeligt, om de alle var blevet kørt direkte til syn uden at se et værksted først.
Kun ved at have en meget stort testgrundleg (dvs. mange biler) kan man eliminiere eller i det mindste begrænse enkelte den statistiske usikkerhed.

Den måde du regner på, svarer jo til, at du spørge tre venner, hvilket parti de stemmer på.
Når så en af dem svarer "Venstre", så drager du straks den konklusion, at en 3-del af alle danskere stemmer på Venstre.
Spørger man der imod 10.000 mennesker, og 3.333 svarer "Venstre", så er statistikken straks mere valid.