Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2008 kl. 20:59

Valget er da nemt til en dame på 60 :-)
Selvfølgeligt en Polo! Den er nobel, tidsløs, elegant og god kvalitet og ikke mindst: holder prisen væsentligt bedre. Om der er 80 eller 90 heste til rådighed er da helt ærligt ligegyldigt. Desuden er Poloens heste af en væsentlig mere sejtrækkende karakter. Drop endeligt dieslen. Merinvesteringen bliver aldrig tjent hjem med 10-15000 km om året - og helt ærligt er benzin bare mere behageligt til det brug jeg regner med damen (din mor?) har.
God fornøjelse med en klassisk Polo, som også er i orden om 10 år!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

08-05-2008 kl. 09:59

Af erfaring - selv en spitny polo er ikke nødvendigvis fejlfri... Men ok det er et "par år" siden jeg havde sådan en. Men giver Aage ret - det handler mest om 4 hjul der med statistisk størst sandsynlighed holder sig i fremadrettet drift. Polo både kører og ser ud som den har gjort siden 1994, så den burde være gennemprøvet.

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

08-05-2008 kl. 12:45

Drop diesel - Det kommer aldrig til at hænge sammen økonomisk, og så ville jeg lægge ekstremt meget vægt på indstigningsforhold. Man bliver jo ikke mere adræt med alderen... Kik engang på fx den nye Skoda Fabia, Ford Fusion og Toyota Yaris - De er nemme at komme ind og ud af, og især Fabiaen kører fint også med den mindste motor.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

08-05-2008 kl. 12:57

Hej.

Jeg tror, at det var i seneste udgave af FDM's månedsbald Motor, at der var en økonomisk sammenligning af de to mest solgte bilmodeller i hhv. diesel og benzin.
Dvs. at de for hver enkelt model regner ud, hvor mange km man skal køre, før det kan betale sig at købe diesel.

Tjek den artikel, da den helt sikkert kan besvare dit diesel / benzin-spørgsmål.

Jeg vil som Jeppe også foreslå, at I ser lidt på bilens indstigningsforhold.
Derfor er min umiddelbare anbefaling en Ford Fusion, men også den helt nye Opel Agila / Suzuki Splash ser spændende ud, og de sælges til meget gode priser.

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2008 kl. 15:30

Hej Morten
Som du egentlig selv svarer på, vil en diesel ikke kunne betale sig. Du skal tænke på at der i ca. 10 år skal betales højere grøn afgift, evt. højere forsikringspræmie, evt. højere serviceudgifter da dieselbiler typisk er dyrere end benzinbiler at servicere. Så alt i alt vil du aldrig få ekstra udgifterne hjem igen ved en teorstisk højere salgspris. Desuden er komforten ved de primære småture jeg regner med bilen får, større i en benzin og brændstoføkonomien er heller ikke så god som der bliver lovet i en diesel med småturer. Desuden ser det ud til at dieselprisen er på vej til at overhale benzinprisen !! Så tænk i her og nu økonomi og komfort - og jeg vil stadig anbefale Polo´en :-)

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

08-05-2008 kl. 15:58

Jeg synes nu du tænker lidt for meget over tingene Morten :-)

Helt ærligt, hvis du vil køb en bil på 7-10 års sigt er der ikke en levende sjæl herinde der kan fortælle dig hvad der er det bedste køb.

Hvordan er de grønne afgifter i 2015? Hvor meget kører damen om året i 2015? Hvordan er diesel vs benzin prisen? Hvilken af bilerne er billigst at vedligeholde i 2015? Kommer Poloen i en markant ny og bedre version som vil få brugtvognspriserne på den nuværende model til at falde markant? Eller vil Peugeot? Osv...

I dagens marked vil der med et behov på 10-15000 ikke være noget at synderligt at spare på diesel, men omvendt vil den heller ikke være dyrere. Jeg ville vælge diesel og sove roligt om natten, men det bliver aldrig en ting du kan regne ud på forhånd og sætte to streger under.

Om det skal være 207 eller Peugeot er en smagssag. Jeg synes Poloen i dag er gammeldags indvendig og ligner den model jeg selv havde i 1995. omvendt er 207'eren smartere i mine øjne, men har ikke det samme image i logoet foran på bilen. Så summa summarum så synes jeg damen bare vælge ud fra hvad hendes hjerte siger. Så kan du så bestemmet for hende om det skal være diesel eller benzin.

Profil slettet

Profil slettet

13-05-2008 kl. 21:41

polo er en god bil!

peugeut har små brist på ting som sædevarmen i mine forældres helt nye gik mindst en gang årligt og logoet bag på bilen faldt af da det bare var sat på med lidt lim. det virker bare ikke som kvalitet.

har kun hørt godt om poloer

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2008 kl. 17:21

.Godt valgt Morten - og tag nu benzinmodellen. Da damen formentlig ikke er vant til diesel, så er konforten størrer i benzin. Hun vil sikkert synes en diesel larmer og lugter, og hun er sikkert temmeligt ligeglad med momentforskellen.