Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
06-05-2008 kl. 15:22
Jeg er ret sikker på at netop de 2 biler du skriver om begge er gode stabile køretøjer. Du får dog mest value for money i en Skoda! Jeg har dog ikke direkte erfaring med driften af netop disse to biler.
Sidst rettet: 6/5-08
Profil slettet
06-05-2008 kl. 17:23
Jeg synes at du skal købe en Octavia, det er en meget solid bygget bil, og du har nok ret i at den er billigere end en Avensis men det er den jo også fra ny.
Jeg kører selv i en Octavia 1.6 Ambiente fra 2001, Måske behøver du slet ikke en stationcar hvis du vælger en Octavia bagagerummet i en alm. 5 dørs er på 519 l. kan du nøjes med det kan du jo få den et år eller to nyere til prisen..... Og glem så alt om den japanerbil ( Bare en lille provokation til de der Toyotafolk........)
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
06-05-2008 kl. 22:10
God fornøjelse, Ulrik
Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007
08-05-2008 kl. 12:41
Jeg synes ikke det er en helt lige sammenligning. Avensis er en større bil end Octavia. Jeg kender ikke meget til Skoda, har været med ude at køre i en Octavia et par gange og finder pladsen i kabinen mere trang end i Avensis, men en fin bil. Jeg ville vælge Avensis på grund af driftssikkerhed og service på værkstedet hos Toyota, samt mere plads. Værditabet på bilerne er nogenlunde det samme. Værditabet spiller kun en rolle hvis man kun vil have bilen en kortere antal år. Hvis bilen skal køre til den er over 10-15 år spiller driftssikkerhed og holdbarhed en afgørende rolle, og her vinder Toyotaen helt sikker, selvom "kloge eksperter" påstår at folkevognsprodukter er fejlfrie. Skoda synes at være det bedste valg i folkevognsgruppen når der skal måles " valør for pengene".