Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
06-05-2008 kl. 17:28
Jeg giver dig helt og aldeles ret Erling.
Sidst rettet: 6/5-08
Sidst rettet: 6/5-08
Henrik V.
bruger siden
14-04-2005
07-05-2008 kl. 06:21
Fabien kører godt og har lange serviceintervaller, men glem den hvis du ikke har råd til en, der er så ny, at den har ESC/ESP
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
10-05-2008 kl. 21:26
Jeg synes ikke det her skal være en sikkerheds diskussion, men blot til info: Testen udføres under forhold som tilsvarer almindelig bykørsel. Alt den hype omkring 5 stjerner, og snart 6 stjerner... Det er relativt overvurderet, ved 80 km/t frontal eller sidelæns ind i en ikke deformerbar barriere reddes jeres liv ikke af 5 stjerner. Det er en simpel fysisk ligning, fordobler man farten firdobles energien. Kroppen kan ikke tåle en sådan deacelleration.
Det skal pointeres at jeg selv kører en bil med en god sikkerhedsvurdering, for det øger jo naturligvis mine chancer for at få udbetalt invalidesummen fremfor dødssummen i min pensionsforsikring (morbid vittighed!).
Det skal pointeres at jeg selv kører en bil med en god sikkerhedsvurdering, for det øger jo naturligvis mine chancer for at få udbetalt invalidesummen fremfor dødssummen i min pensionsforsikring (morbid vittighed!).