Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-05-2008 kl. 23:49

Der er IKKE plads til barnevogn i Yaris, og heller ikke i Fabia SW!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

05-05-2008 kl. 11:12

Jeg mener ikke, du finder en billigere bil at holde kørende end Fabiaen. Det vil aldrig kunne svare sig at skyde den af. Det ville nok give mere mening at skrue ambitionerne ned for din egen bil. Det er jo heller ikke vanvittig smagfuldt at købe en bil med ringere sikkerhed til kone og børn - for selv at få en svedig slæde, vel?
Så - køb en Fabia mere, nyd totaløkonomien, sikkerhedsniveauet, CO2-udledningen - og den uplettede samvittighed i forhold til at lade familien køre rundt i noget tvivlsomt.

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2008 kl. 12:41

Vi har 2 børn på 18 mdr og skulle vælge 2 biler.. vi har forsøgt os lidt omkring nogle forskellige valg.. slutresultatet blev vi glade for efter en del bilskift.. Jeg bruger min mest erhvervsmæssigt og købte en lille dyr bil som bruges primært til mit job og dette er også bilen som køre de langt fleste km.. som nr 2 bil valgte vi istedet en noget billigere, men noget større -en citroen Xsara Picasso for 2006.. Den skal bruges til og fra job for konen som ikke har ret langt.. men også til vuggestue og en tur hos venner/sommerhus såfremt vi skal overnatte og derved have barnevogn og div udstyr med.. der er 5 individuelle sæder og børne kan kigge ud og bagageplads er der rigeligt af.. den koster ca 175000 kr og med lidt fabriksgaranti og lavt km er den fin som nr 2 allround bil..

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

07-05-2008 kl. 22:40

Jeg er nødt til at spørge - hvor ringe er din forsikringsancennitet? Jeg mener ikke, en Fabia er specielt dyr at forsikre - tvært imod. Og det er da under alle omstændigheder penge ud ad vinduet, at sælge en glimrende bil for at købe en ringere - du skal i hvert fald sælge meget dyrt og købe rigtig billigt - og så i øvrigt være meget heldig...
At du skulle købe en ekstra Fabia, var ment som en joke. Jeg ønskede at få dig til at reagere på min provokation i forhold til det lettere usmagelige i købe en "flyder" til dig selv, og noget ringere til konen og børnene.
Skal økonomien hænge sammen på bedste vis, er det jo dig, der skal lægge en masse kilometer i den Fabia - og din kone og børn, som skal bruge den store bil til turene i nærområdet.
MVH Ulrik

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

08-05-2008 kl. 10:05

Har ellers en god bekendt som solgte sin pga manglende plads til barnevognen. Men det var nok bare hans undskyldning for at købe en ny Octavia :-D

Jens Krarup Stovgaard Martinussen

Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006

26-05-2008 kl. 10:13

Den største fare lever i det skjulte!! Og det er rusten. En god løsning som bil nummer to, der ikke skal køre mange kilometer, men som gerne skal være rummelig, have en tilstrækkelig grad af passiv sikkerhed, samt lave serviceudgifter, kunne være at købe en nyere bil med en meget høj kilometerstand. Disse sælger- eller pendlerbiler, er oftest minutiøst passet med serviceeftersyn, rustfrie, rummelige, samt med et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau. Der er sjældent grund til at frygte en høj kilometerstand, hvis bilen er passet efter forskrifterne, så mit råd må være; hellere en nyere bil med flere kilometer på bagen. Til små penge kunne foreksempel Peugeot 406, Renault Megane, Citroën ZX/Xsara, være interessante. Ford Mondeo, Toyota Carina E, Opel Astra kan også lade sig gøre til prisen, men de er ofte meget tærede i paneler og undervogn, Særligt Mondeo bør tjekkes grundigt, da visse årgange er ligeså ringe rustbeskyttet som en Simca fra 70erne. Nissan kan også være plaget af udbredt rust, men er iøvrigt undervurderet på vort hjemlige marked, så der kan være mulighed for at gøre en god handel.

Profil slettet

Profil slettet

01-07-2008 kl. 22:48

Hej Rasmus

Jeg synes du skal købe en Partner.. Det er en god bil, men ikke en stor motor. der kan være en barnevogn.