Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

27-04-2008 kl. 00:26

Jeg er fuld ud enig med Steen. Det er svært at se den faktiske besparelse på en 2-3 år gammel bil i forhold til en ny. Det er som om, brugtvognspriserne fortsat forholder sig til ny-prisen fremfor den ændrede pris fra efter afgiftsnedsættelsen i april sidste år. Endvidere har samme afgiftsnedsættelse medført en betydelig opprioritering af sikkerhed i de nævnte biler, som nu kommer med ESC og 6 airbags. De biler, du nævner, ser jeg som ret forskellige. Getz er en velkørende og glimrende bil. Om den er fuldt opdateret på sikkerhedsfronten ved jeg ikke, men at den er noget dyrere end de andre, ved jeg. Picanto ville jeg ikke eje - den kommer ikke tilnærmelsesvis i nærheden af de opgivne forbrugstal. Fiat Panda har jeg en lille svaghed for. It's a charming m.....f.....! Og til 99.990 kroner + metal og alt det, er den et fint tilbud.
Allerhelst ville jeg have en C1/Aygo/107'er. Men det er jo ikke en del af jeres spørgsmål.
Til sidst en lille smule hovedregning: Hvor gammel er en tre år gammel bil om tre år? Og en ny?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Møller

Lars Møller
bruger siden
26-08-2003

09-05-2008 kl. 10:13

Hej
Bemærk at Pandaen kun har sikkerhedsseler til 4 personer. Getz har 5 3-punkts seler.

Har haft Getz i 2 år og kørt 45.000 km. Udover 3 servicebesøg (for hver 15.000 km) har der intet været. Så garantien på 3 år har jeg ikke haft brug for.

Kiggede også på Panda i sin tid og synes den er velkørende og charmerende. Men jeg vil være træt at kun at kunne transportere 2 personer på bagsædet, og så er Pandaens bagagerum for lille.

Prøv også at se den helt nye Hyundai I10 som også er en 5-personers til under 100.000.

God biljagt
Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg