Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-04-2008 kl. 12:18

Mondeo er et godt forslag, men hvis du synes, at den er lidt for "kikset", så er Ford Focus st.car lidt mere ung i designet, men stadig utroligt rummelig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-04-2008 kl. 14:42

Nu er jeg ikke den store hundekender, men er en hund på 40 kg ikke pænt stor?
I en st.car har du stadig plads til lidt andet, selvom hundende er med.

En normal 3- eller 5-dørs Focus er også fin, men merprisen for en st.car er ikke stor, og den er altså bare mere praktisk.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

23-04-2008 kl. 20:26

Jeg tænker lidt på en Mazda 323 F. Der er god plads, det er ikke en stacioncar, den fås med 1,6 og 2,0 motor til de 100000, og er en rigtig solid bil - under forudsætning af, at den er undervognsbehandlet.
mvh Ulrik

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

23-04-2008 kl. 22:09

Vælger du stationcar er gitter et must. 40 kg i nakken el. i dit ryglæn kan slå dig ihjel i en kollision - vælger du bagsædet skal du have hundene i seler - selv 8 kg. bliver farlige når de bliver kastet frem med høj hastighed. En kvæstet hund er nok heller ikke mentalt ligevægtig efter en evt. kollision.
Se evt. denne crashtest: http://www.fdm.dk/public/biler/FDMtv/Crashtest+af+hund+og+GPS.htm

mvh.

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

24-04-2008 kl. 20:59

Jeg kan se der er flere gode forslag, så jeg vil bare sige én ting: overvej kraftigt at placere hundene på bagsædet, monteret med sikkerhedsseler.. det er meget sikrere for hundene ved et - gud forbyde det - sammenstød hvor nogen rammer dig bagfra!

Jeg har selv 2 hunde. De har hundesele på i bilen, og så med en adapter til selelåsen op til hundeselen.. så sidder de trygt og godt på bagsædet, og vælter ikke rundt i bilen ved et evt. sammenstød.
Hvis hunden sidder i bagagerummet, så er chancen for overlevelse ved sammenstød bagfra minimal. Noget mange ikke tænker over.

Det åbner så til gengæld muligheden for at det ikke behøver være en st. car.. men en ganske normal sedan eller coupe kan således også bruges.

Det var bare en tanke fra en hundeejer til en anden.

God fornøjelse med kiggeriet.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

24-04-2008 kl. 21:02

Hmm tror jeg havde skudt hundene og beholdt bilen ;-))

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

24-04-2008 kl. 21:24

kald mig humør forladt.. men den var under lavmålet og ikke skyggen af sjov.