Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

20-04-2008 kl. 18:07

Åhh... nogel rigtigt gode spørgsmål du har.. jeg prøver.. men det blvier bare min personlige holdning.

1. Jeg ville gå efter "en næsten ny" 207 CC.. teknisk og kvalitetsmæssigt er den noget over 206. Bare check samlinger, og interiør kvalitet. Det er en HELT anden klasse over 207. For slet ikke at snakke om sikkerheden som er en del bedre i 207.

En brugt bil taber næsten altid mindre i kroner og øre end en ny, men i procent er der nok ikke den store forskel. Så her er det dit budget der svarer på spørgsmålet.. men husk at de forventelige driftsomkostninger er en del højere på en 4 år gl. bil end på en ny-1år gl. bil.. sådan er det bare.. du kan få en 207CC 1,6 for 280-290.000 som har kørt som demo. Så sparer du det første store værditab!

Og du har ret, CC'ere holder generelt prisen bedre end deres mere "jævne" søskende.

Rent køre-oplevelsesmæssigt er 207 også en del skarpere og mere sporty end en 2006 og en Megane.. Megane'en er mere komfort orienteret.. og lidt mindre præcis i styretøjet.. 206'eren dumper for mig først og fremmest på den elendige siddestilling.. meget korte forsæder, og dårlig ergonomi.. jeg sidder i hvert fald dårligt, og jeg er kun 180 cm..

MEN: prøv det selv!.. jeg tror ikke du er i tvivl hvis du på samme dag/weekend kører hhv. en 206, Megane og en 207 CC

Husk også at checke vindstøj og "vind i håret" i alle 3 inden du beslutter dig. Der er en del forskel.. og det betyder en del når man skal bruge den med toppen nede!

Og sidst... som du selv er inde på: om 2-3 år er en 206 CC kun interessant for dem der mangler penge til en 207.. den er ved at være forældet på alle områder.
Men en 207 CC vil stadig være en ret ny model om 2-3 år. Så jeg ville forvente at værditabet over de næste 2-3 år er nogenlunde det samme i kroner og øre for 206207, MEN i procent vil 206'eren tabe en del mere. OG når det nu koster det samme (min egen lille profeti), så vælg den sikrere og mere velkørende 207..

Igen: det er bare min personlige holdning.. men måske den kan hjælpe lidt på vej?

God fornøjelse... og husk: En CC skal købes med hjertet.. det er en bil som først og fremmest skal bringe et smil frem på læben..

-Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

21-04-2008 kl. 12:35

For ellers ville jeg give dig helt ret!

De priser jeg har hørt siger desværre 410.000 for billigste version. Vel også rimeligt når de tager 300.000 for billigste A3 i ikke-cabriolet version..?

Men vi skal nok også huske at Steen spørger efter CC biler.. og Audi A3 og MG TF er cabrioleter - og lækre, ingen tvivl om det! - men er ikke CC (coupe-cabriolet) :-)

- Henrik

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-04-2008 kl. 17:41

Hej Steen.

Du nævner selv Peugeot 206 CC og 207 CC, men hvorfor ikke 307 CC?
Den er større og væsentlig mere maskulin end din andre to.
Priserne er på niveau med Megane.

Fås fra ca. 225.000 kr, og du kan sagtens finde et eksemplar med meget få km indenfor dit budget på 300.000 kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-307-2,0-2d.-CC-135_ID268067.htm

Tobias Thaastrup-Leth

Tobias Thaastrup-Leth
bruger siden
17-07-2003

25-04-2008 kl. 00:34

Jeg har haft en 206CC, en Megane II CC og har nu en 207CC HDi, og jeg føler at 207'eren er laaaangt bedst. Kort og godt :)

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

25-04-2008 kl. 08:04

Super med et svar fra en kender.. tak Tobias.

Nå, men tilbage:
Én ting er prisforskellen (som du ganske rigtigt ikke får retur ved salg) MEN, en diesel du´r ikke til korte ture.. det slider for meget på motoren, og den kører IKKE ret meget længere end en benzin før den er driftsvarm.
Dieselbiler er nu en gang bedst til ture på min. 20-30 km. I hvert fald hvis du vil køre langt på literen. Og Peugeots benzinere kører også ok langt på literen. Så mit valg ville 100% være en benzin version.. og så lyder det også lidt mere lækkert i en CC med taget nede ;-)..
Så med mindre du kører lange ture, når du kører, og er ligeglad med diesel lyden, så er diesel ok. Men regn maximalt med 15-20.000 retur af merprisen ved salg(efter ca. 3 år).
- henrikSidst rettet: 25/4-08

Sidst rettet: 25/4-08

Tobias Thaastrup-Leth

Tobias Thaastrup-Leth
bruger siden
17-07-2003

25-04-2008 kl. 14:13

Hej igen Steen
Jeg er enig i at en benzin ville være at foretrække, men i og med at jeg allerede har kørt 25.000km siden medio nov 07, så er diesel nu engang mest økonomisk for mig.
Med dine ca 13.000 km/år ville jeg absolut også vælge benzin.
Jeg forventer dog at min HDi holder prisen en del bedre end en benzin, da dieselhakkere jo er ret eftertragtede efterhånden.
Den HDi 110HK motor er jo en super god motor mht ydelse og økonomi.
Du kan se den her: http://surl.dk/42z/
Ang Renaulten, så er det den jeg var mindst imponeret over. Kabinen er virkelig tarvelig, og motoren er ret så sløv :(
Så Pug er helt klart min anbefaling.
Sidst rettet: 25/4-08

Sidst rettet: 26/4-08

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 19:34

http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=52213

bare et foreslag hvis det ikke skal være en frisør porsche

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2008 kl. 20:06

Du bliver nød til at have 307 CC i dine overvejelser, da det er den eneste udover Audi som har bare en lille smule plads bagi.

For ca 250000,- får du meget 307 CC som oven ikøbet kørerigtigt godt.

Ingen tvivl i mine øjne.!!!!