Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 18:00

Bil for kr. 60000 til at kører km 70000 om året !!! God fornøjelse - du er vist ude i en umulig mission!! Helt ærligt skal der væsentligt fler kroner på bordet hvis du skal være sikker på at komme afsted hver dag. Jeg kan ihvertfald ikke anbefale noget som helst indenfor de givne rammer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 20:05

Med det kørselsbehov bør du ofre lidt mere og købe dig en helt ny bil

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 22:06

Kære Ole
Nu står jeg da helt af !! Du har et enormt kørselsbehov og fortæller nu, at du faktiske har en udmærket bil, og så vil du overgive den til konen !!! Køb dog en bil som passr til hendes behov for de 60.000, og kør videre i din C5 - pas den godt og du kan snildt køre i den 3-4 år endnu !!!

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2008 kl. 07:54

Hej.
Jeg er også stået af :)

C5`eren er jo netop i HDI versionen bilen du skal bruge til at køre 70000 km om året på motorveje. Med 260000 km på tælleren kan den sagtens køre endnu flere hundrede tusinde ... hvis den vel at mærke kører gode lange ture, og hvis den plejes godt.
C5`enen vil være en pestilens for konen som har begrænset kørselsbehov i byen.
For de 60000 finder du en 4 år gammel nysynes Fiat Panda til hende og kører selv videre i C5`en.

Det ligger altså lige til højrebenet, nærmest "skrigende" logisk :)

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2008 kl. 07:59

Brændstoføkonomi ...

Netop på motorvej/70000 km om året vil du typisk kunne hente samme brændstoføkonomi i C5`en end hvis du køber en bil med lille motor som skal arbejde med højere omdrejningstal for at hente de nødvendige hk. Din C5 har jo eminent moment, og kører du pænt er 17-18 km/l vel ikke urealistisk

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2008 kl. 11:13

Hej Ole

Jeg har en citroen saxo 1,5D.

jeg kører 100 km om dagen. Den kører fint og kører 20-22 km/l

Den kan jeg godt anbefale. ;-)

Sidst rettet: 9/5-08