Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

16-04-2008 kl. 21:28

Min holdning lægger sig tæt op ad jeres egne fornuftige holdninger; at Skodaen er det fornuftige valg. Jeg synes, man sidder bedre i sæderne, og at der er en kvalitetsfornemmelse, der langt overstiger 206'erens. Samtidig siger statistikkerne, at der er langt færre fejl i Fabiaen, se bare den statistik, Applus bilsyn har offentliggjort i dag. (f.eks på ekstrabladets hjemmeside)
I mine øjne er 206 stærkt overvurderet. Men det faktum, at der er solgt mange af dem, gør dem altså ikke til gode biler...

Held og lykke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

16-04-2008 kl. 22:16

I 1999 - da 206 lige var kommet frem - var jeg også lige ved at hoppe på den, men valgte en Citroën Saxo, hvor siddefladen var 8-10 cm længre på forsædet. Det var før Fabia kom frem - da jeg testede den første gang nogle år senere, føltes det som et kvantespring for små biler. Og så er jeg lige nødt til at få luft for en iagttagelse... Den nye Fabia Combi er da fuldstændig fejlproportioneret, er den ikke? Det ser ud som om de har stoppet et alt for stort karosseri på de små hjul - det er jo lige før, Roomster designmæssigt giver mening i forhold til!!?

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

17-04-2008 kl. 08:40

Har du tænkt over at du i din prioriterede liste opstiller udseende som det mindst vigtige kriterie...hvorefter du så beskriver udseende som din primære tvivl :-)

Køb med hjertet. Begge biler er fine biler.

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2008 kl. 09:33

Den skal da køre meeeget længere på literen end 12-13 km/l, så der er helt sikkert noget galt.
Også uheldigt at skulle skifte de dyre dieseldele inden for så kort tid af ejerskabet.

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

24-04-2008 kl. 19:34

Peugeot var noget tidligere ude med ESP - som er det vigtigste sikkerhedsudstyr der kan skaffes, bare spørg FDM - Har selv haft en 206 hatchback, hvor det virkede fremragende - Peugeoeten har formentlig også gardin-airbags, der dækker både for og bagsæde - Fabia har først fået det i seneste aftapning.

Jeg har dog også ofte kørt Fabia, og det er en fin bil, med lavere støjniveau og fornuftige køreegenskaber.

Da jeg kørte 206'er var den næsten ny, jeg fik skiftet kobling på garantien - ingen udgifter, men skoda'en kan er sandsynligvis mere driftsikker - så hvis det er en 206'er med ESP du har kig på - ville jeg nok vælge den. Det er selvfølgelig også et spørgsmål om man prioriterer sikkerhed eller driftsikkerhed, men 206'eren har et bedre ry end f.eks. 307. Få evt. lavet end FDM test.

Men hvis du skal ud at låne penge kan det oftest bedst betale sig at låne lidt ekstra og købe nyt - så tager garantien jo alt ud over det årlige eftersyn.

Bashar S

Bashar S
bruger siden
06-01-2004

25-04-2008 kl. 23:54

Jeg Har selv købt en sprint ny 206 i 2003, og også syntes at Fabiaen er ikke lige så smart som 206. jeg beholdt 206 i mindre end et år, nu har jeg en Fabia i snart to år. jeg kan varmt anbefale den, og hvis jeg skal skifte til en større bil, så bliver det også en Skoda. ærligt sagt, du skal følge fornuften især når du/I er lige glade med udsenen.

Held og lykke også herfra.