Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

15-04-2008 kl. 15:17

Hold dig langt væk fra den sælger, hvis du allerede har taget ham i en løgn, havd bliver så det næste, du føler dig jo heller ikke særlig godt behandlet, iøvrigt tror jeg også mere på bilbogen, en på sådan en sælger, eller hvad man nu kalder sådan en fyr, så mit råd til jer er tag en ven/bekent, eller een der har lidt forstand på det der med at handle med Brugte biler for det er lidt af en jungle, med mange Karl Smarter.
Held og Lykke Leon

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-04-2008 kl. 09:06

Det er nu ikke nødvendigvis forhandlerens eller den tidligere ejers skyld.

Jeg solgte en bil for et stykke tid siden.
Inden jeg solgte den, betalte jeg billånet ud, så den del var ude af verden.
Tre måneder senere blev jeg kontaktet af køber, da han af sin bank blev gjort opmærksom på, at der stadig var et pantebrev på bilen.
Det viste sig, at det bare var bankerne, der havde været sløve til at indfri pantebrevet, selvom lånet var opsagt tre måneder tidligere.

Konklusion: Hvis banken siger, at disse ting nu er bragt i orden, så skal det ikke afholde dig fra at købe bilen.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

16-04-2008 kl. 10:39

Lidt mærkeligt at læse alle disse indlæg som mener at forhandleren ikke er seriøs og ovenikøbet har handlet svinagtigt.

Jeg ved ikke hvor I har det fra, for sådan som jeg læser indlægget, så er der ikke noget unormalt i forløbet. At han har travlt gør selvfølgelig oplevelsen af service mindre god, men kriminel...??

Det eneste du skal sikre dig inden du betaler og henter bilen på torsdag, er at kommisionssælgeren kan fremlægge en skriftlig attest fra bilbogen på at gælden er fjernet. Kan han det, er der ingen ko på isen. Kan han ikke, så skal der foreligge en skriftlig garanti fra banken. Derimod kan du IKKE bruge en skriftlig garanti fra kommisionssælgeren eller sælgeren af bilen.