Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2008 kl. 19:32

Har haft en RAV4 (diesel) i knap 4 år. Mere driftssikker bil skal man lede længe efter (jvnfr tyske og svenske opgørelser). Viskerblade og klodser foran var det hele. Eneste ulempe er faktisk forbruget. Den gik ikke mere end godt og 11km/l.
Desværre blev den totalskadet og efter jeg har fået behov for at køre ca. 500km om ugen, så er erstatningesbilen blevet en Peugeot 307 AirVan med 1,6 l HDI-motor. Brugt får du meget bil for pengene og den kører let 16 km/l.
Peugeoten er lidt mere kedelig og giver ringere 'street credit', men er mere rummelig.
Mit alternativ var Sportsvan men den var lidt busagtig og tung at køre i og jeg ikke tror ikke forbruget kan bare nærme sig 307'erens.
Held og lykke med det

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

19-04-2008 kl. 09:01

pas nu lige på med at omtale en "løve-bil" positivt i et inlæg der jo handler om toyota, det er nok det nærmeste bilbasen kommer på en muhammed-tegning !!

Daniel Dimke

Daniel Dimke
bruger siden
05-12-2003

20-04-2008 kl. 16:13

Sportsvan diesel hel klart, fantastisk bil, men hvad div. undersøgelser og Google siger, så går den ikke meget mere end de 11km/l. Meget drift sikker bil. Jeg er selv ejer af denne, og jeg ville ikke bytte for en Vw, har ellers før være stor fan af Vw, men Vw ejer bliver jeg vist ikke igen efter min første Toyota:o)

Daniel Dimke

Daniel Dimke
bruger siden
05-12-2003

22-05-2008 kl. 01:31

Hmm...efter jer har lært at køre pænt (med Sanco chip 137 hk 317Nm) kan den faktisk komme op at køre hele 17,4 km/l og det er på diesel regnskabet..computeren kan man ikke helt regne med. Super bil..