Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

06-04-2008 kl. 00:03

Hej Thomas..
Ryst posen - vil jeg sige. Som flere nævner, de tre modeller, du er endt op med at favorisere, er for ustabile. Dine værkstedsudgifter vil blive for høje i forhold til den daqglige glæde ved ejerskabet. En 156 Sportswagon til under 100000 vil ganske simpelthen have leveret det, den er født til - i dit ejerskab vil den være på vej til de evige parkeringspladser; som et menneske, der har rundet de 70...
Scenic til 100.000 købte en god ven for nogle år siden. Den har været DYR - ekstremt meget bøvl.
Jeg har selv en almindelig Xsara fra 2003 med 110 HK. Til de 100.000 får du en ældre Picasso med 95 HK, og så er der altså ikke meget sjov tilbage. Jeg synes, min Xsara hele tiden halter bagefter med underlige lyde og halvdyre værkstedsregninger. Den ruster ikke - som Scenic'en - og den kører rigtig fint med OK trækkraft og OK lydniveau (bortset fra en hylelyd fra en af forbremserne...) Men altså - det er bare ikke rigtig fedt.
Så mit bedste råd er: Ryst posen. Led igen - efter en stc. istedet for MPV'erne - eller en større 5-dørs i Mondeo-størrelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Leif Mauson Maletzki

Leif Mauson Maletzki
bruger siden
17-04-2005

07-04-2008 kl. 18:07

Ang. det med Scenic er dyr kan jeg ikke forstå, vi kører ind i 6 år med en 98 Scenic 2.0 RT med automatic vi har kørt ca 145000 i den tid vi har haft den og den har kostet os de sædvanlige service, dæk, et sæt skiver og en trækaksel, så det vil jeg ikke betegne som dyrt, den står til udskiftning, da vi kigger efter en diesel og det bliver sikkert en Scenic igen, hvis vi kan finde noget til vores pengepung, da det er svært og komme ned i en bil når du først har vænnet dig til og sætte dig ind i en bil

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

07-04-2008 kl. 21:41

Mine venners Scenic har været dyr fordi der har været meget galt - så enkelt er det. Der er mange, der døjer med omkostningstunge Renaulter - og også mange, der ikke gør. Når det så er sagt - må jeg medgive, at Scenic'en har nogle indlysende fordele - idet brugsværdien er høj. Personligt ville jeg bare tøve inden jeg købte - og i hvert fald undersøge markedet nøje. Scenic kom først - som mini-mpv - men der er kommet mange andre glimrende alternativer siden.
Held og lykke med din næste bil!

Jesper M. Seitzberg

Jesper M. Seitzberg
bruger siden
24-08-2005

14-04-2008 kl. 21:11

Frankrig er rigtig gode til ost og rødvin - og dét burde de holde sig til. Jeg kører selv Alfa 156 1,8 TS SportWagon fra 2002 og det er simpelthen den bedste bil jeg nogensinde har haft. Den kører fantastisk og så er den gudesmuk!