Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

08-04-2008 kl. 14:00

Jeg kan konkludere, at du forholder dig til en lidt anden bil, end den nævnte - C2 eller C3. Endvidere, at du ikke ønsker at argumentere for dine holdninger.
Hvor er sammenhængen mellem driftsomkostninger og kvalitet? Hvor gammel en Yaris får du for samme pris som en C3?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

08-04-2008 kl. 14:08

Jeg tror, det er lidt af en skrøne, at dieselbiler holder bedre end benzinbiler. Dieselbiler har ofte kørt længere end benzinere, og holdt til det, men det kan lige så godt være på grund af bedre betingelser; få koldstarter etc.
Nu om dage er dieselbilerne forsynet med ekstremt følsom teknik - højttryk og turbo etc., som er noget mere bekosteligt at reparere på, end tidligere tiders store maskiner, der ikke ydede mange HK.
Til sidst er der jo en del mere i en bil end motoren; sæder, ophæng, gearkasse, kobling aircon, you name it. Disse ting slides også - uafhængigt af brændstoftypen.
Til sidst - dieselbiler sælges for dyrt brugt. Du skal køre langt - meget langt, for at det hele holder sammen.
Regn godt igennem...
Held og lykke
Ulrik

Ferry Jørn Hansen

Ferry Jørn Hansen
bruger siden
06-05-2004

10-04-2008 kl. 20:17

Jeg har nu i 4 år været den glade ejer af en C3 1,4 hdi. Jeg vil undlade at kritisere andres biler, men kan konstatere at vores lille arbejdshest pt. har kørt 116. 000 km fuldstændig uden problemer. Den var engang vores primære bil, og har været 2 gange i Italien med en campingvogn på 1000 kg. (vejet op til 1000 kg mod normalt 900 kg).
På disse ture kørte bilen ca. 13 km/l i snit. I det daglige bruges bilen som pendlerbil af 2 personer imellem Køge Hvidovre og kører i snit 20 - 22 km/l. Jeg kan kun anbefale denne bil til folk der ønsker en billig og sikker bil.
Jeg skulle måske nævne at vores er en såkaldt elegance model med bl.a
fartpilot og en del komfort udstyr.