Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2008 kl. 12:01

Jeg var ude og køre i bravoen ikke puntoen den helt nye bravo med en 1,4 t-jet 150 hk den trækker i vildskab desværre var den alt for dyr til mig :S

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2008 kl. 17:50

Hej du kan da købe en vw golf td/gdt men ikke en der har kørt 300000 km.
Fiat punto kender jeg ikke men det er en Fiat.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

06-04-2008 kl. 00:17

Hey - hvor er det fedt, at nogen gider bruge tid på at oplyse om, at en Fiat Punto er en Fiat.
Som jeg ser det, er brugte dieselbiler ikke overvejelsen værd. Diesel er omtrent så dyrt som benzin, og med højere afgifter, højere serviceomkostninger og ind imellem også højere forsikringspræmier, er det ikke attraktivt at betale overpris for en brugt dieselbil.
Hvis du er glad for Fiat, er det den vej, du skal gå. Personligt ser jeg ikke franske biler som mindre stabile end italienske - men til gengæld er reservedelspriserne ikke særligt høje for Fiat - og det er da attraktivt!
Så .. kig dig om efter en Punto. Der findes en 1,2'er med 16 ventiler og 80 HK - solgt under det optimistiske navn 'Sporting' i tre-dørs-udgaven...
Alternativt kan du undersøge, om en Fabia giver mening for dig. Jeg vil opfordre dig til at prøve den, inden du afskriver den - for mig at se, giver den en helt anderledes kvalitetsindtryk end andre småbiler. Til gengæld er de små motorer ikke raketter, men de er stabile og brændstofbesparende. Og som studerende har du vel en kalender, så du kan planlægge en overhaling i ny og næ?

God jagt - eventuelt efter en anden bank, hvis din nuværende bliver for dominerende?!
Ulrik

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

07-04-2008 kl. 23:23

Yes,

Du kan også få en Marea til den pris. Jeg ville nok finde en punto 1 fra slut 90'erne - den er væsentligt mere fejlfri end punto 2.

eller hvad med en Alfa 156, eneste minus er benzinøkonomien? eks: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Alfa-156-2,0-4d.-TS-16V_ID265802.htm

God jagt...

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

08-04-2008 kl. 10:22

Jeg havde ikke set at motoren var smuttet i den - ikke at det koster meget at lave men det er en hel dags arbejde :-)

Flere af mine venner har kørt punto - de fleste 2'ere har haft el-fejl, hvor de fleste 1'ere har aldersbetingede mekaniske problemer. Hvis jeg skulle købe en brugt Punto, så ville jeg hente den i italien - har mere udstyr end herhjemme, og der er 0-rust :-)

Kan du finde en der er blevet passet godt, så har du en god bil i mange år, men vælger du en 1'er skal du blive i 98,99 årgangene da de er/var forbi børnesygdommene.

Forøvrigt så er Punto 1 også designet af Guigiaro :-) Hvilket kommer til klart udtryk i det at bilen formmæssigt er tidsubestemmelig og forsat relativt moderne at se på, på trods af snart 15 år på bagen.Sidst rettet: 8/4-08

Sidst rettet: 8/4-08