Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

02-04-2008 kl. 08:16

Mit råd må være en fabriksny bil i A-segment: Kia Picanto, Fiat Panda, Hyundai, Toyota Aygo. Det er billigere at optage et lille billån end at reparere på ældre biler, der er udgået af produktion. Ved ny anskaffelse køber du seneste teknologi mht forbrug, sikkerheds udstyr mm., det giver bedre total økonomi. Den bil du henviser til må forventeligt koste mellem 800-1000 pr. måned i reparationer, såfremt du vil holde bilen kørende.
Held og lykke.
mvh
Ejner Skræddergaard

Sidst rettet: 2/4-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-04-2008 kl. 09:36

Jeg ved ikke om den valgte bil er god eller dårlig.

Men at en 10 år gammel bil skulle koste indtil 1000Dkk pr måned i vedligehold!?!

Jeg har også kørt i ældre biler engang - og ingen af dem har kostet de priser i løbende vedligehold.

Forskellen på en ny og en gammel bils omkostninger kunne så nok være at mange (ældre) brugte bliver kørt med "breakdown" vedligehold, hvor næsten alle vælger forebyggende vedligehold på deres nye bil.

Borste fra det er jeg ret enig med Ejner.

Sidst rettet: 2/4-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-04-2008 kl. 11:13

Jeg ved ikke, om tilbuddet er godt eller ej.
Men jeg ville personligt ikke transportere mine børn i en mere end 20 år gammel bil.
Der er absolut ingen sikkerhed i sådan en.

Tjek lige dette lille klip, som viser lidt om forskellen i sikkerhed i en ny og gammel bil.
Her er det endda en stor gammel Volvo, som benyttes. En bil som mange nok vil betegne som en af de mest sikre af sin årgang.

http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Forøsg du hellere at finde en lidt nyere bil.
Hvis du bare kommer op sidst i halvfemserne, så har du i det mindste airbag og abs, hvilket må være et minimum på sikkerhedssiden.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-04-2008 kl. 11:20

Du kunne evt. overveje en bil som denne.
Meget praktisk, når man har børn.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Expressive-st.car-5d_ID447600267.htm

Profil slettet

Profil slettet

02-04-2008 kl. 11:59

Det er 1300 km om året!!!!! Hvis jeg endelig skulle købe en over 20 år gammel bil ville jeg hellere købe en, der havde kørt det 10-dobbelte. Så vidste jeg da at alle de bevægelige dele rent faktisk havde bevæget sig lidt :-)

Nå, men bortset fra at jeg er tilbøjelig til ikke at tro på at den kun har kørt 28K km, så er jeg enig i at den golf er aaaaaalt for dyr.

Profil slettet

Profil slettet

02-04-2008 kl. 13:00

mondeo som 5-dørs har også et stort bagagerum, og den er knap så laaang som st-car udgaven.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

03-04-2008 kl. 19:21

Jeg har svært ved at se logikken i at anbefale en Aygo, når der efterspørges en bil, der kan rumme en barnevogn. Biler i A-segmentet er glimrende til pendling for to personer - og nødbil, bil nr. 2 til familien. Og supergode at købe, når man har det behov.
Det har Mette imidlertid ikke - læs selv.

Mette; problemet er, at du ikke får en super-100%-stabil-bil til 60000 kroner. Du er nødt til at gå på kompromis et eller flere steder.
Xsaraen er OK. Den kører godt, nogenlunde langt på literen, meeeen - den kan godt have en offday. Til gengæld kan du være heldig at finde en 2001/2 er til prisen.
Nissan Almera er en mere stabil bil. Den kører imidlertid ikke særlig langt på literen, kan være præget af rust - og du må finde en ældre årgang.
Astra er sådan set også OK - men der skal man være meget varsom med, om tandremmen er skiftet for nylig - og være klar til at få den skiftet inden længe igen, da den har korte intervaller dér. Således ryger de samlede vedligeholdelsesomkostninger i vejret.
HM - bum.
Skoda Fabia - evt. som kombi? Den ville jeg gå efter. Pænt sikker, ruster ikke, stabil og fin bil.
God jagt.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

04-04-2008 kl. 07:27

Ja tak - gerne med plads til barnevogn. Nu ved jeg ikke hvornår du sidst har haft brug for plads til barnevogn, men egen erfaring er max 2 år. Og da jeg ikke ønsker at Mette skal gå på kompromis med en forkørt bil, der ikke er i produktion mere, anbefalede jeg en A-segment bil, bl.a hensyntagen til seneste teknologi, sikkerhed og drifts omkostninger, og forudsætter desuden at Mette skal have bilen i mere en 2 år. Skoda Fabia Combi har vist heller ikke rigtig plads til en barnevogn.

Sidst rettet: 4/4-08

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2008 kl. 23:23

Kan den ikke have rundet de 100.000 en enkelt gang eller to. Det kan man vel ikke se??

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

05-04-2008 kl. 00:49

Nissan Primera P11 (96-02) er også et godt pålideligt bud husk der er kædetrækket motor i en Nissan så ingen dyre tandræmsskift gå efter en 5 dørs enten L/B (Lift Back) eller st. car sedan er ret upraktisk når du skal ha barnevogn i bagagerummet men HUSK at skal ha fuld servicebog være undervognsbehandletha lavt km tal og med få ejere

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

05-04-2008 kl. 14:47

Mette skriver, hun skal have plads til en barnevogn. I en Aygo eller Getz er der ikke plads til sådan en. Du kan godt putte en barnevogn i en Fabia Combi - det har mange forældrepar gjort...
Vi har før diskuteret - og også sidste gang læste du ikke, hvad folk skrev til dig.
Mette skriver: Max 60000, plads til barnevogn.
Så er der jo ikke megen idé i at foreslå en 50000 kr dyrere bil - der ikke lever op til kravene, vel?
Jeg er enig med dig i, at en Aygo er en fin pendlerbil, og at det godt kan betale sig at ofre mere i indkøbspris, og have lavere driftsomkostninger. Men - - det er jo ikke det, hun efterspørger.
I øvrigt har Aygo og Fabia lige mange stjerner i Euro-NCAP.
Mine egne erfaringer med barnevogn er dug-friske - min søn benytter sin i skrivende stund.
Hvis du ikke ønsker, at Mette køber en bil til 60.000, er du nok nødt til at skyde nogle kroner i projektet
Er det ikke lidt arrogant at bede folk om at fordoble budgettet, for at du kan give et godt råd?