Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-04-2008 kl. 22:38

Er det benzin eller diesel udgaven du har i tankerne?

Med den stadigt mindre forskel i pris på diesel og benzin ville jeg købe en benzin. Den er også billigere i både i indkøb og ejerafgift
Den 3-cylindrede Daihatsu/Toyota motor er et sjovt bekendtskab med en lyd, der lyder som en blanding af porsche og plæneklipper - på den gode måde :-)

Om det er det rigtige valg ved jeg ikke - men det er i hvert fald ikke et dårligt valg.

Det er vel mest et spørgsmål om du synes den bliver for "klejn" til din smag - du må ud og prøve

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Beck

Jan Beck
bruger siden
03-10-2005

09-04-2008 kl. 21:29

Man kan sige meget om den serie af biler " Aygo C1, 107 " men hold op nogle skægge små biler. Specielt motorlyden af bilen sætter smil på læben hver eneste gang man starter... At den virkelig mangler kræfter på motorvejen er det eneste minus jeg ser i disse små biler.
Lige meget hvor meget jeg har pint den, endda med automat gear, ender jeg aldrig under 16km/l

Du er tæt på at få den billigste bil at kører i DK. Nogle udregninger siger 1.20 pr km, og det er fanme iorden!

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

10-04-2008 kl. 09:17

Aygo er sikkert nogle hundrede kroner billigere end en Yaris, men en Yaris er jo også en klasse over en Aygo. Jeg er nu ikke helt sikker på andet end at du for +800 kr kan få en noget nyere Yaris end den nu nævner.

Uanset hvad du vælger vil det ikke være forkert. Men kun du selv kan vurdere om du vil betale nogle hundrede kroner mere om måneden for større komfort og større sikkerhed.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

10-04-2008 kl. 09:22

Ja, det er en sjov og billig lille bil. Man skal bare huske at spørge sig selv om 1,2 kr/km er så vigtigt for en, at man vil tage risikoen og sidde i en bil hvor man uanset 5 stjerner i NCAP testen, har en dør som er ca halv så tyk som i en Yaris, og hvor der dælme ikke er langt fra den forreste kofanger og så ind til dig i kabinen...