Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

01-04-2008 kl. 02:04

Jeg har en 110 hk. focus diesel stc. som jeg har haft i godt 2 år. Der har kun været lavet alm. service på den. sidste service, "stort" kostede 3700 hos Ford, lidt dyrt når eftersom der ikke blev skiftet sliddele og jeg selv havde olie med - men værkstederne er gode til at tage ved. og jeg spurgte hos automester, der ikke kunne gøre det meget billigere. Ford skiftede kølerblæser på en kampagne uden beregning for at være på forkant med en kendt fejl.

Jeg er glad for bilen. God økonomi, lav afgift, savner dog fartpilot. Det bedste er, at der altid er ro på undervognen uanset underlag og belæsning, ikke noget gyngehest her. og servo der kan indstilles efter smag bedre føling med underlaget end i andre nyere biler. Brændstoføkonomien afhænger noget af hastighed. på skiferie i Norge kørte jeg ca. 25 km/l. Herhjemme kører jeg ca. 20 km/l Motorvej med 130 koster lidt ekstra så man kan ryge under 17 pr. liter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mads Palmgren

Mads Palmgren
bruger siden
03-04-2008

05-04-2008 kl. 21:18

Hej Henrik.
Du har jo fået en del respons allerede, men lidt til skader vel ikke !!
Har selv en Octavia 1,9tdi Combi Ambiente fra '06 og er i den grad tilfreds. Mht. service så er der 30000 km intervaller. Jeg står netop for at skulle til 60000 km service og vil igen få det gjort i Flensborg ved Autozentrum Nord. Første service løb op i 1700 kr inkl. olieskift/filter - billigste værksted, i nærheden, herhjemme ville have 3500 kr eks. evt. materialer ! Som Jeppe skriver så er den meget økonomisk og jeg er faktisk overrasket over en dieseløkonomi på knap 17 km/l ved motorvejskørsel - på ferie med fuld oppakning og god tid !! kørte vi faktisk de opgivne 19,2 på motorvej - rart med fartpiloten !. Støjen er hverken bedre eller dårlige end jeg kender fra andre biler, men den er en anelse sidevindsfølsom. Forsæderne er fantastiske (vejer 95 kg - altså mig !!). Materialet på sæderne er dog en anelse skrøbelige og "fnuldre" let. Som barnefamilie er det et plus at der er isofix på bagsæderne. Kæmpe bagagerum bilens størrelse tager i betragtning.
Kender ikke den nye Focus.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg