Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2008 kl. 20:30

Hej der...
At veje den ned hjælper ikke mere, det hul er lukket så den går ikke mere. den koster 5.500 i grøn ejerafgift + afgiften for at køre privat i den og den er 8180 kr. og her er et link til told og skat: http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

Sidst rettet: 26/3-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

26-03-2008 kl. 21:04

Kan vi ikke få noget mere historie på bilen? Første indreg. dato? Er den importeret? Har den været på hvide plader og er bygget om? osv. osv.

Profil slettet

Profil slettet

27-03-2008 kl. 11:29

Hva skulle det hjæle at få det at vide om den er importeret eller har været på hvide plader prisen i ejerafgift er stadig den sammeJohn skriver og hvis du tenker på det med misundelses afgiften så er det kun biler før 97 der er fritaget for det og en opc zafira kom først i 2002

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

27-03-2008 kl. 22:32

Jimmy har ret; det har ikke noget at sige, om den er importeret, når den bliver registreret med en totalvægt på > 2.001 kg (og det gør den - begrundelse følger). Det var fordi jeg havde store problemer med at finde ud af, hvad min importerede 120d Van skulle koste i årlig afgift. Det der var svært her var, at den havde en totalvægt på 1.875 kg, og havde fortid som hvidpladebil, men lad nu det ligge.
Helt grundlæggende så skal der af gulpladebiler, der anvendes til privatkørsel, betales vægtafgift + udligningsafgift + tillægsafgift, jvf. Vægtafgiftsloven §2. Nu ved jeg ikke, hvad totalvægten er af på din bil, men forudsætter vi at den ligger fra 2.001-2.500 kg, så undgår du heller ikke at betale afgift, der svarer til den klasse, selvom den er nedvejet, jvf. § 29, stk. 1, 2) i "Lov om ændring af registreringsafgiftsloven og lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v." Loven er vedtaget udelukkende for at sætte en stopper for nedvejning af vare-/gulpladebiler. Du kan se dem her:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=114235

Det betyder at du skal betale 8.180 kr. [fedtekst]samlet årligt[/fedtekst], hvis du følger linket fra John Larsen. Du skal IKKE betale BÅDE ejerafgift, vægtafgift, udligningsafgift og tillægsafgift - "kun" (som om det ikke er nok) vægtafgift, udligningsafgift og tillægsafgift, altså 8.180 kr. årligt
Bruger du den til delvist erhverv, kan du slippe 2.500 kr. billigere, men der er nogle forudsætninger, der skal være opfyldt. Bl.a. skal det dokumenteres fra arbejdsgiverens side, at den bruges erhvervsmæssigt (her er en skattefri kørselsgodtgørelse på din lønseddel hver måned vist nok), men er man kontoransat er der noget med at den er svær at forsvare. Der er noget med at det så skal være forlanges fra arbejdsgiverens side at man stiller kører i egen varebil. Jeg er ikke helt stiv i det, men kontakt Skat, hvad det angår.

Sidst rettet: 27/3-08