Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Torben Andersen
bruger siden
09-04-2005
24-03-2008 kl. 14:03
Hvis du køre 15-20 km om året er det billigst at køre taxi. hehe
Profil slettet
24-03-2008 kl. 16:32
I dit tilfælde: vælg benzin! Jeg tror dieseltrenden rinder ud, især med de nuværende dieselpriser, som er på niveau med eller over benzinprisen. Læg dertil højere indkøbspris og "vægtafgift".
Jeg kører selv diesel, men må indrømme at med de nuværende dieselpriser kan det ikke betale sig selvom jeg kører km 35000 om året. Så stod jeg og skulle skifte ville jeg overveje benzinbil igen. Især da mange mærker nu prøver med turbo og kompressor, så benzinbilen får "dieselfeeling" mht. moment og brændstofsøkonomi.
Jeg kører selv diesel, men må indrømme at med de nuværende dieselpriser kan det ikke betale sig selvom jeg kører km 35000 om året. Så stod jeg og skulle skifte ville jeg overveje benzinbil igen. Især da mange mærker nu prøver med turbo og kompressor, så benzinbilen får "dieselfeeling" mht. moment og brændstofsøkonomi.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
24-03-2008 kl. 19:08
Du ligger nok lige omkring det punkt, hvor økonomien i diesel og benzin går lige op.
Men da der har været en del problemer med Ford's tdci - f.eks. det nævnte problem med dyserne - og Ford's benzinere bare kører og kører, bør du nok vælge en benziner.
Jeg vil anbefale 1,8 med 125 hk.
Den er driftsikker, velkørende og ret økonomisk.
Men da der har været en del problemer med Ford's tdci - f.eks. det nævnte problem med dyserne - og Ford's benzinere bare kører og kører, bør du nok vælge en benziner.
Jeg vil anbefale 1,8 med 125 hk.
Den er driftsikker, velkørende og ret økonomisk.