Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-03-2008 kl. 18:38

Taler vi en helt ny eller en brugt her?

Hvis du skal vælge Mazda 5 med den motor, skal det nemlig være den helt nye 2008 model.
Grunden er, at der er ulideligt meget motorstøj i den gamle udgave.
Tro mig, jeg kører nemlig selv i sådan en.

Noget andet er, at benzinøkonomien ikke er så god i Mazda'en.
Jeg kører ca. 10 km/l i snit.
Dermed bør du nok vælge C-Max'en, hvis du kører ret mange km årligt.

Ellers har du ret i, at Mazda 5 kører godt.
Undervognen har meget godt styr på karosseriet, selvom det er en høj konstruktion.
Et andet stort plus ved bilen er, at den føles utroligt overskuelig, når man kører den.
Og så er der selvfølgelig skydedørene, som man bliver afhængig af - det er bare praktisk.

Sidst rettet: 18/3-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-03-2008 kl. 22:08

Hej Lars.

Lige en ekstra bemærkning til det med støjen.
Det er som sådan ikke motoren, der er støjende, men der imod gearing i bilen, som er ret underlig.
Det betyder, at bilen kører med mange omdrejninger og derfor meget støj, så snart farten kommer over 100 km/t.
Derfor må du ikke snyde dig selv for en god tur på motorvej, hvis du skal prøve Mazda'en igen.

Profil slettet

Profil slettet

18-03-2008 kl. 22:56

..du fik simpelthen lov til at prøve en bil, der var solgt til en anden kunde?!?
Ikke fordi jeg tror du ikke kører pænt eller noget, men hvis jeg havde købt en bil, så ville jeg sgu blive knotten, hvis forhandleren brugte den til demo-kørsel...
Men det er selvfølgelig ikke noget du skal bekymre dig om - du havde jo fået lov ;-)

Sten Jensen

Sten Jensen
bruger siden
20-01-2006

19-03-2008 kl. 09:46

Har selv lige købt C-Max 1.6 Tdci 109 Trend Collection igår Den køre rigtig godt, har lige nu 307 HDI med samme motor og der er ikke noget at klage over, den køre 18-20 km/l. Der er 6-8 ugers leveringstid, så der er tid til at gå og glæde sig.
Sten

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-03-2008 kl. 09:36

Tillykke.

Profil slettet

Profil slettet

13-05-2008 kl. 00:46

Hej, bare lige for nysgerrigheds skyld. Hvad koster sådan en CMAX collection i 1,6 diesel efter lidt rabat ?

vh Morten