Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 18:34

Tillykke med kortet. Jeg arbejder som Falck redder og et godt råd er at holde sig langt væk fra franske biler. Vi har en statistik som siger at 8 ud af 10 biler vi henter, som har problemer er franske. Jeg vil anbefale f.eks en opel corsa 1,4 swing, det er en god og billig bil, som køre rigtig godt og du kan købe reservedele i tyskland til INGEN penge. Håber du kan bruge mit råd til noget. Hilsen Klaus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 21:59

Hej Bianca
Det med Corsaen kan jeg kun tilslutte mig, hvis det må være noget dyrere er der også Skoda fabia. Men den koster nok omkring 60000, men er så også væsentlig nyere.Sidst rettet: 17/3-08Sidst rettet: 17/3-08

Sidst rettet: 17/3-08

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 22:05

Hej bianca har haft mange forskellige biler her de 2 første år efter at jeg har fået kørekort men vil anbefale at købe japansk som første bil da det er det mest solide.. Der tænker jeg F.eks på Mazda 323 eller toyota corolla eller evt en tysk vw golf 2 de er også meget solide derimod vil jeg ikke anbefale golf 3 da det ruster mere og går mere i stykker

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

18-03-2008 kl. 01:33

jeg kan kun tilslutte mig Corolla og 323 F eller Hyundai Accent (hvis du vil ha en lidt nyere bil) men find der har fuld servicebog, som er undervognsbehandlet fra ny og nogle gange derefter, med et rimelig lavt km tal, med få ejere og som er rustfri

Profil slettet

Profil slettet

18-03-2008 kl. 13:54

Ja du har ret skoda er har samme kvalitet som vw fordi det stort set er samme biler så jatjekkisk bygget med tysk kvalitet

Profil slettet

Profil slettet

18-03-2008 kl. 16:59

Hej Bianca

GLEM alt om de tumper som prøver at sælge deres lorte biler, jeg er sgu træt af jer!

Hvad med at sætte jeres bil til salg og adskel tingene engang ?

Profil slettet

Profil slettet

18-03-2008 kl. 19:48

Man kommer bare til et punkt hvor man får nok af dumme mennesker og det er folk som prøver at sælge deres bil i dette forum, jeg er ikke den eneste som synes det, men jeg tager gerne de hug der kommer på regning.
Ville du selv synes om at tage imod "råd" fra en som ville sælge dig hans bil ?

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

19-03-2008 kl. 08:18

Jeg vil gerne opfordre folk til at benytte Anmeld indlæg-funktionen, når I møder et indlæg, der ikke overholder vores retningslinjer (typisk er det salgsannoncer, fordi folk ikke læser (eller overholder) > Vilkår for forum.

Mvh.
Kenneth Bon
BilBasen

Profil slettet

Profil slettet

19-03-2008 kl. 16:27

Det vil jeg da gerne, jeg synes da selv at jeg har godt styr på bilen da jeg har interesseret mig for dem siden jeg var 4-5 år. så send dem evt. på mail til mig på mads@farskolonihave.dk så kigger jeg på dem.

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2008 kl. 11:57

Barnlig ? det er da dig der er barnlig nu, hvorfor undskylder og samtidlig fortsætter med at skabe dig ?.....vil ikke forstyrre mere, hold nu op ikkke ? alle laver fejl og sådan er det jo bare

Andreas Damm

Andreas Damm
bruger siden
29-03-2007

20-03-2008 kl. 11:57

Hey

Jeg skulle mene at have en del viden om biler efterhånden arbejder selv på et værksted men jeg anbefaler en opel corsa,kadett eller astra jeg har selv arbejdet en del med opel men hvis jeg kan hjælper så smider du bare en mail andreasdamm6000@gmail.com

Mvh Andreas Damm

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2008 kl. 16:29

Hej Bianca.
I dit tilfælde er du ligeså meget nødt til at kigge på forsikringspræmier som på bilpriser !!!
18 år og første bil. UHA UHA det kan være dyrt hos mange forsikringsselskaber !!
For at få dig skubbet rigtigt igang er du nødt til at købe et bilmærke, som har en aftale med et forsikringsselskab ang billig forsikringspræmie.
Skoda er et af dem ( check på http://www.skoda.dk/Kundeservice/Forsikring2007.asp )
Fiat har vist også nogle aftaler.
Når du har fået lidt "forsikringsmæssig rutine" kan du vælge lidt mere frit.
Når du har 3 års skadefri kørsel på konto`en er det nemmere at få et godt tilbud.

Sidst rettet: 20/3-08

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2008 kl. 20:15

Hey Bianca. Du skal kigge på forsikring, men så længe du finder en bil med under 110hk - som ikke er en specialbil kan du få den forsikret via ETU/DAF bilforsikring for ca. 5500 årligt ansvar.

Mvh. Robin HHX2b,.

Sidst rettet: 28/3-08 (af administrator)

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2008 kl. 20:30

HØRT Mads......

Sidst rettet: 20/3-08

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

03-04-2008 kl. 09:10

Når man hedder Bianca og er 18, er der mange, der tilbyder sig som personlig shopper. Kunne man forestille sig, at Bilbasen oprettede en datingside - så vi andre ikke behøvede at læse om folks ubehjælpsomme forsøg på at samle en kæreste op?

Og så til Ulrik Brunhøj: Hvis du aldrig har hørt om problemer med en VW - uanset årgang - så er jeg bange for, at du ikke har hørt særlig meget. Man kan sagtens finde en fin VW, men bare fordi der er ufatteligt mange Golf 2'ere - er det ikke en specielt god bil. Det ville jo svare til at påstå, at Peugeot 206 gav mening - bare fordi der er mange af dem! Eller at man skal spise lort ligesom fluerne.

Opret en profil på dating.dk - og held og lykke med det. Og brug dette forum til at give råd, der er saglige og velunderbyggede.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

03-04-2008 kl. 18:23

Hej Rasmus,

Hvor er det lige, at du ser fidusen i at køre Fiat, når du er bange for franske biler. Få biler er 'værre' end franskmænd - hvad angår rygter om ringe kvalitet - Fiat er blandt de få.
Skam dig i øvrigt over at bruge forum til at sælge biler i. Det skal ikke foregå her!

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

05-04-2008 kl. 23:26

...og læs det seneste nummer af "Motor", FDM's medlemsblad. Temaet er netop noget om at være 18 år, og skulle til at investere i en bil. Med al respekt for de andre bidragydere og mig selv - der er nok en masse fornuftig basisviden at hente for dig dér, og det er skrevet af rigtige fagfolk...
Når man bevæger sig ind i forsikringsjunglen er der en masse faldgruber. Det er ren Indiana Jones - man skal være lidt af en helt for at komme sikkert igennem.
3200 for et en-dags-kursus + xx kr i transport frem og tilbage? Man får en mistanke om, at der er nogen, der prøver at vinde på gyngerne, gør man ikke??

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2008 kl. 16:45

Hej Bianca.

Præcis din situation er beskrevet MEGET grundigt i det nye FDM blad. De sammenligner en ældre Polo med den helt nye Fiat 600. Fiat'en viser sig at være billigere at holde kørende sikkerheden en i top (i mini bil klassen) og der er forhandler garanti at falde tilbage på.
Nå men, en artikel du bør læse (18 år og hvad så, lyder overskriften) . Hvis ikke du har adgang til bladet har de det på Biblioteket.

Mvh Karsten