Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

17-03-2008 kl. 15:35

Det er umuligt at kommentere prisen når man ikke kender årgangen, men motoren kan man ikke sætte en finger på. Masser af trækkraft fra lave omdr. og rigtig slidstærk, dog skal man ikke blive overrasket hvis man en dag får behov for at få renoveret turboladeren.

Limo er bare VW's betegnelse for den almindelige 4d sedan model hvor stationcar udgaven kaldes Variant.
Mht. forsikringspræmie kunne det tænkes dit selskab skruer prisen op pga. de relativt mange hestekræfter. Dog burde forsikringspræmien ikke være voldsomt høj hvis du har noget ancinnitet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-03-2008 kl. 17:58

150 HK er ikke sindssygt mange hest til den bil. Den kan med lethed chippes til ca 190-195 hk.

Efterhånden er det jo så almindelig bil at den ikke burde være så dyr i forsikring. Men det er garanteret PGA Turboen.

Alan Yucel

Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003

17-03-2008 kl. 20:29

-Mit firma har haft 10 af den model, samme årgang.
Vi endte med at skifte dem ud indenfor et år, da bilerne tilbringte halvdelen af deres tid, ved et værksted.
Jeg havde problemer med gearkassen, elsystemet, hjulophænget, turbo'en. osv.
Alle 10 biler havde de samme fejl, og VW oplyste mig bare at man måtte leve med de problemer, fordi alle af samme årgang frem til 2005 havde samme problemer.
Så jeg vil straks fraråde dig i at købe en... Kig på en Skoda Superb, eller octavia, samme motor dog uden alle disse fejl.

Sidst rettet: 17/3-08

Torben Espersen

Torben Espersen
bruger siden
30-11-2005

28-03-2008 kl. 16:34

Jeg tror (7-9-13) heller ikke at turbo'en er et problem. Min Passat fra 2000 runder snart 250.000 km og motoren føles ikke gammel. Starter altid og kører fint. Den har de kendte servicemæssige svagheder såsom bremseskiver og forhjulsophænget, men jeg har generelt oplevet den som problemfri.
GF ville dog have 8000,- i forsikring pga. turbo betegnelsen, så jeg skiftede forsikring.