Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
15-03-2008 kl. 17:54
Netop denne del, som iøvrigt er meget vigtig for mange i forbindelse med valg af bil, fremkommer aldrig i tests af nye biler, hvilket selvfølgelig er klart nok.
Mon ikke det er grunden til, at f.eks. Peugeot ofte klarer sig så godt i test?
Iøvrigt synes jeg, at du skal læse det nye Autobild, hvor Hyundai I30 banker netop Peugeot 308 i en sammenlignende test.
Profil slettet
15-03-2008 kl. 18:57
Der var en undersøgelse i Bilmagasinet om fejl m.m. på forskellige mærker baseret på tal fra landets leasingselskaber. Kan ikke huske om bedste karakter var 5 eller 6 stjerner, men alle de franske scorede kun 2 stjerner PÅ NÆR Peugeot 407, som scorede 4 (det samme som de fleste af de tyske), så det kan være at der er håb forude. De japanske (og Audi) lå i top.
Om en bil er pænest, mest spændende kommer an på øjnene der ser, og at man ofte får mere plads/udstyr for pengene i de franske mærker er heller ikke noget nyt. Toyota (og deres ejere) ved godt at deres biler virker, så jeg tror ikke der kommer en ny Muhammed-sag ud af dette her ;-)
Har selv gang i en langtids-"test" af en fransk øse - efter 4½ år og 162K km går det stadig fint. Så må jeg se hvad fremtiden bringer..
Sidst rettet: 15/3-08
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
15-03-2008 kl. 20:09
Nej seriøst så tror jeg også jeg helt ville køre 308 end Auris både på de lange lige stræk, og de sjove snoede. Ud fra historiske fakta vil jeg dog nok helst have det bøvl det måtte blive med Auris, frem for det der måtte blive med 308. I min egen garage er køretøjerne af et andet mærke end de to, som i øvrigt kombinere nogle af de dyder Toyota og Peugeot byder på.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
15-03-2008 kl. 20:19
Det er muligt at i30 er et bedre køb end 308, Auto-Blind er dog i stand til at udråbe en rusten damecykel med barnesæde som vinder hvis det passer dem.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
15-03-2008 kl. 20:30
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
15-03-2008 kl. 20:33
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
13-04-2008 kl. 21:42
Det handler jo om tilfredshed, som er en subjektiv størrelse: Eggert Petersen har opstillet en formel for tilfredshed, og med ord siger den;
- at den samlede tilfredshed er lig med summen af de vægtede tilfredshedsreaktioner.
En tilfredshedsreaktion af lig med:
(det modtagede/det forventede)*vægtning
(hvor summen at alle vægtninger er lig 1)
Disse reaktioner findes der jo uendelig mange af - der kan findes en for udstyr, en for køreegenskaber, holdbarhed osv. osv. Pointen er; det nytter ikke noget, at bilen har uendeligt meget mere udstyr end man forventer, altså at det modtagede/det forventede går mod uendeligt, hvis man vægter det hamrende lavt. På samme måde kan man sige, at det er en katastrofe for den samlede tilfredshed, hvis:
- man vægter at éns bil ikke går i brand meget højt
- har høje forventninger til at den ikke står i flammer
- at den pludselig selvantænder pga. af en konstruktionsfejl
for så bliver den samlede tilfredshed altså ikke særlig stor!
Jeg ser derfor ikke dit indlæg, som en provokation (kører i øvrigt heller ikke selv nogle af de bilmærker, der nævnes her), men mere som et udtryk for, at du lægger vægt på andre ting, end dem der vælger en Toyota. Jeg fatter bare ikke, hvorfor vi andre skal inddrages i, at du lægger vægt på de samme ting som Nyhedsavisen - som jo i øvrigt er en af de mest garvede motorjournalistiske instanser, der findes her i landet! Med vurderingskriterier du nævner (har desværre ikke selv læst artiklen), så kunne enhver lemming da vist finde frem til svarene ved at kigge i et kampagnekatalog, også er det underordnet om det er dig, mig ellers Frank fra Dalgårds Tivoli, der "anmelder" bilerne.
Men jeg giver det gerne en chance. Jeg har passeret dit navn herinde før, men ikke læst alle dine indlæg, men hvad er det du vægter højt ved en bil? Hvis du kan fortælle mig det, så kan jeg da forstår hvorfor, du er glad for Peugeot? Fordi den måde det bliver fremstillet på her, så er det argumenter fra Nyhedsavisen og ikke fra dig selv, og benchmarking med Yota, der bliver brugt til at reklamere for mærket.
Sidst rettet: 13/4-08
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
14-04-2008 kl. 16:22
Sæt dig ind i bilen og føl hvad den gør når du kører, stå ud på en rasteplads og lyttil den, kik på den - er det den du vil ha'?
Stabilitet og holdbarhed er vigtige parametre for ligegyldige brugsobjekter - Om 10 år vil denne parameter ikke længere være gyldig for nyvognskøbere da alle biler er holdbare! ( dog måske i dk fordi lortet er så dyrt at det skal køre i 25år?!?)
Anmeldelser er, ligesom anmeldelser af alt andet, intet andet værd end det papir de står skrevet på!
Og biler er som selve livet noget der skal køres forlæns og forståes baglæns.
Ernst Vinkler
bruger siden
06-01-2004
14-04-2008 kl. 19:16
Profil slettet
14-04-2008 kl. 21:39
:-)
Thomas Laurits Schwartzkopf
bruger siden
10-10-2006
14-04-2008 kl. 23:26
Sidst rettet: 14/4-08