Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

11-03-2008 kl. 22:35

Jeg har ikke nogen personlige erfaringer med prisen på en Mazda 2, men det burde være muligt at presse prisen så meget at du kun betaler listeprisen.
Og så får levering + metallak + lidt udstyr i rabat, ialt ca. 10.000 kr alt afhængig hvilken motorvariant du vælger. Jo mindre jo mindre rabat.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

12-03-2008 kl. 07:34

Jeg syntes da du skal forspørge hos en forhandler, da du ikke i dette forum finder et entydigt svar på spørgsmålet
Held og lykke med bilkøbet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

12-03-2008 kl. 08:04

Ja sandsynligvis, men hos forhandleren får han helt sikkert ikke at vide hvor meget rabat han kan få.

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 09:17

Hej Adam

Sæt dig grundigt ind i hvad der findes på markedet af lignende biler og brug det med omtanke i din forhandling.
Som Lars Olsen skriver bør det være muligt at forhandle prisen ned til listeprisen - altså få ekstraudstyr, metallak,og levering som rabat.
Listeprisen kan enhver finde på Mazda.dk..

Sæt dit et realistisk mål for forhandlingen og kan du ikke opnå dette, så sig farvel og tak og prøv en anden forhandler.
Selvom de alle er autoriserede Mazda forhandlere så kan der altså være stor forskel i deres sult efter et salg..

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 09:20

Hej Ejner

Hvis en kunde kommer ind i din butik og spørger efter max. rabat, giver du den så bare uden videre, inden du sidder i en reel forhandling hvor kunden viser købssignaler..???
Hvis du kan svare ja til ovenstående, vil jeg gerne vide hvor du arbejder, så kommer jeg og køber min næste bil hos dig..:)

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

02-04-2008 kl. 07:24

Kære Adam,
Hvordan er det gået med "prut prisen ? ny Mazda 2" hvad kunne du opnå da du købte din nye bil. Det er relevant for resten af tråden.

Sidst rettet: 2/4-08

Profil slettet

Profil slettet

02-04-2008 kl. 08:33

som jeg ser det menes der den pris, som står på mazda's hjemmeside/i deres brochurer (dvs vejledende udsalgspris). Denne pris er jo altid uden metallak (nogen gange uden farve - dvs hvid) og levering.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2008 kl. 12:00

Nåja, man er i hvert fald ikke tvivl om at du er sælger, og det må du gerne være stolt af. Gode sælgere - dvs. dem som lytter til kunden og hjælper ham/hende med at købe det man har behov for - anerkendes generelt alt for sjældet, man hører oftest kun om de "smarte" og mere eller mindre uærlige af slagsen.

Når det er sagt, kommer vi ikke uden om en ting, uanset om man bryder sig om det eller ej: PRICE IS KING!
Der skal bare ualmindeligt tungtvejende grunde til ikke at vælge den billigste pris for den samme vare. Sådan er det.

Dertil kommer, at der er stor forskel på, hvor meget en kunde har brug for behovsafdækning, vejledning, produktkendskab osv.
Når jeg f.eks. køber bil, har jeg på forhånd gjort mit hjemmearbejde, og jeg ved præcist hvad jeg vil have mht. udstyr, farve, evt. forsikring via forhandleren osv. Jeg har sågar undersøgt fælgenes indpresningsdybde, så jeg ved hvilke fine aluhjul jeg vil have på. Hvis der er noget jeg er i tvivl om, skal jeg nok spørge.
Med andre ord skal sælgeren ikke bruge krudt på at overbevise mig om bilens fortræffeligheder, og jeg forventer at han opfanger, at jeg er en seriøs kunde som har truffet sit valg og blot vil have forhandlet den bedst mulige aftale på plads. Hvis han smider mig ud af forretningen på den baggrund, er han da velkommen til det, men det er efter min mening en virkelig dårlig måde at drive forretning på. Det kan godt være, at jeg presser ham lidt på avancen, men det gør jeg med god samvittighed, fordi jeg ved at jeg er 100% seriøs og ikke spilder hans tid. Jeg er et nemt og hurtigt salg, hvis ellers han er frisk på en god handel.

Jeg køber godt pointen med at bilkøb også er en tillidssag, men du må lige forklare, hvordan jeg hos en hvilken som helst autoriseret dansk forhandler, skulle kunne forvente at få en sort bil hvis jeg har bestilt en blå? Jeg forventer naturligvis at få hvad jeg har bestilt, og jeg kan ikke se hvordan det skulle give mig en større sikkerhed for, at der ikke begås fejl, ved blot at betale en højere pris for bilen...